Стандартът за автомобили Евро-7 ще убие тези коли
Euro 7 регулира и емисиите на твърди частици от спирачните системи и гумите
Експерт разказа как предстоящото още през 2025 година безпрецедентното затягане на изискванията за автомобилните емисии ще се отрази на паралелния внос и на автомобилен пазар като цяло.
Евро 7 и текущата Евро 6d: каква е разликата
Разликите между Евро-7 и сегашния Евро-6д на пръв поглед не са особено съществени.
Но дори самото намаляване на емисиите на азотни оксиди от 80 мг/км до 60 мг/км изисква преразглеждане на дизайна на автомобила. А между другото се планира да се затегне и методологията за изпитване, чрез която се получават резултатите за емисиите.
По-специално, се иска да се премахнат облекченията за режими на загряване, резките ускорения, движението нагоре и тегленето на ремарке.
Това е по-лесно да се направи с дизеловите двигатели, но е доста по-трудно е с бензиновите двигатели. Във всеки случай ще са необходими още усилия и алгоритми за автоматичните трансмисии. А на механичната скоростна кутия просто ще се каже сбогом.
Всичко това се изостря от факта, че Euro 7 регулира и емисиите на твърди частици от спирачните системи и гумите. И накрая, периодът, през който колата трябва да отговаря на стандартите, се увеличава: от пет години и 100 хиляди км до седем години и 200 хиляди.
За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
8 Коментара: