В тайния склад на германците: 7 Porsche-та, които вече никой не помни
Porsche 932 Panamera II (1991)
Porsche прави няколко опита да конструира модел с четири врати, преди най-накрая Panamera да се появи на пазара две десетилетия по-късно. Изумителният концепт 932 e дело на италианското дизайнерско студио Italdesign и неговия главен дизайнер Джорджето Джуджаро. Автомобилът е замислен като алтернативна концепция, докато Porsche 989 е в процес на разработка. Концептът обаче не е добре приет от ръководството на Porsche, тъй като автомобилът е нищо повече от рециклирана версия на прототипът Proto TL, който излиза година по-рано и е проектиран от Джуджаро за Seat. Porsche 932 така и не е представен пред публика.
Porsche 989 Concept (1989)
Въпреки че прототипът с издължено междуосие 928 e създаден специално по случай 75-ия рожден ден на Фери Порше, най-сериозният четириврат прототип на компанията преди появата на серийната Panamera през 2009, е именно това Porsche 989. Инженерната част е дело на д-р Улрих Бец, а външният вид напомня много на издължено 911. Идеята била колата да се задвижва от новия V8 двигател на компанията, който да бъде разположен под предния капак и да разполага с мощност около 300 к.с. Колата трябвало да предлага нечуван комфорт и по-добро управление от конкурентните модели на BMW и AMG от този период. Така или иначе, Porsche свършили парите в резултат на рецесията в началото на 90-те, а през 1992 проектът бил официално закрит. Това на снимките е единственият оцелял екземпляр.
Porsche 911 Panamericana Concept (1989)
За разлика от 989, което се пази в строга тайна, концептът 911 Panamericana е един от най-смелите концепти на Porsche, който е представен официално по време на автосалона във Франкфурт през 1989. Дизайнът е на Харм Лагай (бащата на BMW Z1), а инженерната разработка е дело на екипа на Улрих Бец, който го завършва за едва половин година.
Panamericana представлява повдигната Carrera 4 с ново купе, изработено от композитен материал и мек сгъваем покрив с лилав цип. Лагай се надявал Porsche да пуснат концепта в лимитирано производство през 1992, но кризата възпрепятствала реализирането и на този проект. И така до днес, когато колата се съхранява в сградата на музея на Porsche в Щутгарт.
Porsche 984 "Junior" (1987)
Porsche е компания, която винаги е била интересна с това, че е едновременно инженерна компания и автомобилен производител. В началото на 80-те един от основните проекти на германците е проектирането на двигател за Seat. Именно така се появяват 1.2- и 1.5-литровите двигатели, които стават популярни с името "System Porsche". След това испанската компания започва да обмисля построяването на малък спортен автомобил, който да се задвижва от новите 4-цилиндрови мотори и да има покрив с две издатини за главите на шофьора и неговия спътник - нещо, което до този момент се вижда единствено в някои състезателни автомобили. Проектът бил наречен PS, но и той бил прекратен.
От Porsche обаче не се отказали и продължили самостоятелна разработка, а резултатът от нея е Porsche Junior. Той трябвало да комбинира задвижване на четирите колела с 4-цилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане и 5-скоростна трансмисия. Впоследствие идеята за 4х4 била отхвърлена, но 984 все пак запазил интересния си дизайн с твърд сгъваем покрив, чийто механизъм е подобен на този, който през 2005 дебютира на борда на лимитираното Ferrari Superamerica. Междувременно, задното многораменно окачване на Junior, което било проектирано от Георг Вал влязло в употреба на борда на Porsche 993 - последното 911 с двигател с въздушно охлаждане. В края на 1996 пък на пазара излиза друг автомобил, който носи ДНК на Junior - Porsche Boxster.
Porsche 996 с бронирано предно стъкло
Със сигурност това Porsche 996 не е от най-вълнуващите концепти в склада на Porsche, но със сигурност е доста интересен, тъй като е създаден с идеята да преодолее едно инженерно предизвикателство: бронираното предно стъкло. Многослойните стъкла, които издържат на атака с огнестрелно оръжие са не само твърде тежки, но имат и свойството да изкривяват това, което шофьорът вижда. Porsche искали да променят това и за да го докажат, представили този автомобил. Въпреки че той бил с цели 180 кг по-тежък от стандартния вариант, пътното поведение не било компрометирано, а новото стъкло не изкривявало образа и съответно било по-безопасно. Концептът останал уникална разработка.
Porsche Cayenne кабриолет
Въпреки че разполага с две алтернативи на това как да изглежда задницата му, този концептуален Cayenne дори няма официално име. Това само по себе си свидетелства за факта, че идеята да се създаде кабриолет версия на Cayenne е замразена много преди вътрешнозаводската шега да се превърне в нещо сериозно.
Все пак от компанията твърдят, че механизмът на сгъваемия покрив на безименния автомобил впоследствие е била доразвита в системата Targa.
CGT 918 Spyder
Това тестово муле е конструирано, за да се изследват възможностите за революционна платформа за средно разположен двигател, която пък била нужна за създаването на нов хиперавтомобил. Това муле помага за разработката на 918 Spyder, който е сред най-атрактивните автомобили в наши дни. За да направят мулето, инженерите използвали карбонов монокок, останал от производството на Carrera GT. Коли като тази не бива да бъдат забравяни.
Източник: dnes.bg
Последвайте ни
0 Коментара: