Нашето ново поколение напълно електрически автомобили Volvo е хардуерно проектирано, но софтуерно дефинирано. Това създава вълнуващи нови модели като нашия водещ SUV EX90 и малкия, но мощен SUV EX30, които стават все по-добри с времето благодарение на редовните актуализации на софтуера по въздуха.

Като част от тази стратегия ние непрекъснато инвестираме в собствените си възможности за разработка и тестване на софтуер. Днес разкриваме една от най-големите ни инвестиции до момента: нов център за софтуерно тестване от последно поколение в Гьотеборг, Швеция, който увеличава нашия капацитет за интегрирано софтуерно тестване на всички нива.

С размер от около 22 000 квадратни метра и представляващ първоначална инвестиция от около 300 милиона шведски крони, нашият нов център за тестване на софтуер е новият флагман в нашата мрежа от инженерни центрове и технически центрове по целия свят.

Ние също управляваме центрове за тестване на софтуер в Лунд, Швеция и Шанхай, Китай, но нашето ново съоръжение в Гьотеборг е най-голямото по отношение на размер и капацитет.

Ще имаме нужда от този капацитет, защото както показва нашият флагман EX90, автомобилната индустрия се променя бързо. Колата на бъдещето Volvo е напълно електрическа, продава се все повече онлайн, захранва се от авангардни основни компютри, работещи с вътрешно разработен софтуер и непрекъснато се подобрява с течение на времето благодарение на редовните софтуерни актуализации по въздуха.

Това прави вътрешното разработване и тестване на софтуер ключови за постигането на нашите стратегически амбиции, които включват да бъдем лидер в индустрията в новите технологии и компания за изцяло електрически автомобили до 2030 г.

„Това е най-модерно съоръжение, което ще бъде центърът за нашите глобални дейности по тестване и валидиране на софтуер“, каза Андерс Бел, нашият глобален ръководител на R&D.

„Разработчиците от всички наши глобални инженерни сайтове и технологични центрове могат да провеждат софтуерни тестове тук дистанционно, 24 часа на ден, 365 дни в годината. Твърдо вярвам, че с този нов център за тестване ние поставихме нов стандарт за автомобилната индустрия.“

В новото съоръжение за тестване на софтуер първоначално ще работят около 100 души, цифра, която се очаква да нарасне до 300, след като центърът за тестване заработи на пълен капацитет. В крайна сметка сайтът ще съдържа около 500 тестови платформи и дигитални тестови среди, в сравнение с почти 200 в момента.

Сайтът в Гьотеборг ще работи в тясно сътрудничество с нашите други инженерни центрове по целия свят, които играят централна роля в разработването на софтуер. Миналия месец създадохме нов технически център в Сингапур, докато през февруари обявихме плановете си за друг софтуерно фокусиран технически център в Краков, Полша.

„Нашите нарастващи редици от софтуерни инженери работят върху голямо разнообразие от вълнуващи предизвикателства“, казва Алвин Бакенес, нашият глобален ръководител на софтуерното инженерство.

„Целта е да увеличим скоростта на нашите иновации чрез разработване на софтуер за ключови области за Volvo Cars – от основната технология за безопасност, базирана на дълбокото ни разбиране за това, което причинява инциденти, до нашето възприятие и алгоритми за подпомагане на водача и софтуер за бъдещо автономно шофиране.“

Други предизвикателства при софтуерното инженерство включват разработване на нашите свързани функции от следващо поколение и поддръжка на цялата ни развойна работа чрез анализ на данни. Ние активно набираме софтуерни инженери в нашите различни местоположения по целия свят. За всички най-нови свободни места вижте нашата страница Кариери.

Освен обектите в Краков и Сингапур, ние управляваме технически центрове в Стокхолм и Лунд в Швеция, както и в Бангалор в Индия. Имаме и големи инженерни центрове в Шанхай, Китай и Гьотеборг, Швеция.

Докато всяко от тези местоположения има своя собствена фокусна област, заедно те съставляват важна мрежа от центрове за иновации, стратегически разпръснати по целия свят.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук