Зад волана на един от най-отличителните американски автомобили: Ford Mustang (СНИМКИ)
Емблемата на мускулестите коли странеше от европейското подразделение точно 50 години след първата си поява
Разликите с предходното поколение са значителни, като започнем от предницата на автомобила с новите по-агресивни фарове. Следата на автомобила е разширена с 40 мм, линията на купето е снижена с 50 мм - промени, рефлектиращи пряко върху поведението на автомобила. В страничната линия също се забелязва новост - централната колона и задното прозорче вече се сливат с формата на предния прозорец и значително подобряват присъствието му. В задната част разликите са незначителни, като дори е възможно да се объркаме, ако видим автомобила отдалеч - стоповете отново са с три вертикални линии.
Един от основните проблеми на големите американски купета винаги е бил интериорът, но тук дразнещи елементи не открихме. Освен външно той се е увеличил и отвътре, като в автомобила спокойно могат да пътуват четири възрастни, без да се налага често разтъпкване. Ергономичността е повлияна от хечбековете, но за разлика от Focus RS, който тествахме успоредно, тук проблемът с разстоянието между педалите на модела с ръчна скоростна кутия отсъства, а и позицията на седене е значително по-добра. Шумът в купето също не е дразнещ и това допринася за комфорта. Мултимедийният дисплей е със същите размери, като при Focus, но аудиостистемата при кабриолета не е достатъчно силна, за да можем спокойно да слушаме музика с извънградска скорост и свален таван.
Двигатели и ходова част
За наше разочарование 5.0-литровият V8 двигател с 441 конски сили и 524 нютонметра не е това, за което си го представяхме, особено при наличието на автоматичната трансмисия. Въртящият момент не е наличен при ниски обороти и агрегатът трябва да премине границата от 4500 оборота, за да получим търсената тяга, а до края остават още около 2000. Автоматичната скоростна кутия откликва мудно и определено не е за спортно каране. Тежкият двигател кара автомобила да недозавива - нещо много нетипично за задното предаване.
Изненадата тук е EcoBoost двигателя с кубатура от 2.3 литра и мощност от 314 конски сили и 434 нютонметра. Автомобилът, екипиран с него, е далеч по-добър в управлението поради ниското си тегло и е значително по-приятен за каране поради ранната тяга. Недозавиването буквално е изчезнало и няма и следа от клатушкането на предницата на Mustang. Другото важно за него - звукът, също е изненада - много отчетливо и приятно боботене, дори и в нормалния режим, като добавим и свистенето на турбокомпресора. Този агрегат е и много лесен за модифициране и при желание може да доближи значително мощността на големия V8.
Цената на модела стартира от 79200 лева за купе екипирано с 2.3-литровия EcoBoost и ръчна скоростна кутия и достига до 102500 за кабриолета GT с 5.0-литровия двигател и автоматична скоростна кутия, като нивото на оборудване в стандартния вариант е богато и няма огромна нужда от специфични екстри. Нашият победител определено е малкият Mustang и спокойно го препоръчваме.
Последвайте ни
0 Коментара: