Защо и с колко лъже скоростомерът?
Съществуват обаче и куп други фактори, които карат техниката да дава грешни показания - например ако собственикът е монтирал гуми с различен размер или е променил главното предавателно число на скоростната кутия. Същото се случва, когато се наложи да бъде сменена спукана гума, а резервната е от малките.
В много държави по света законодателството задължава производителите да залагат отклонения в показанията на скоростомера още при проектирането на автомобила. Това е прави от съображения за безопасност и по правило предвижда положителни корекции, т.е. показваната скорост трябва да е по-висока от реалната
Всяка компания решава самостоятелно как да настройва скоростомерите на автомобилите си, стига стойността да надвишава истинската. Обикновено горницата е около 7 км/ч. Така при движение със 100 уредът показва 107. При по-ниска скорост отклонението намалява, но никога не пада под 5 км/ч.
Тези конструктивно заложени отклонения не само създават психологически ефект върху водача, а и оставят толеранс между позволената и реалната скорост, за да му спестят проблеми с радарите на полицията. Разликите между показанията на скоростомера и истинската стойност могат да се определят най-лесно чрез сверка с навигационна система.
Защо тогава производителите просто не използват показанията от GPS-а? Много просто - сигналът от навигационните спътници не се хваща навсякъде. В големите градове, потънали в радиоелектронен смог, "космическата" връзка се губи лесно.
Накратко, погрешните показания на скоростомера се залагат, за да карат шофьорите по-безопасно. От една страна завишените стойности донякъде "гъделичкат" самочувствието на водача, а от друга му правят услуга, като го предпазват от глоби заради непреднамерени нарушения.
Последвайте ни
0 Коментара: