Феновете на рали спорта няма начин да не бъдат доволни. Поне от 15 години насам нито един от родните шампионати не е завършвал с последното рали, а още по-малко през тези години във финала не са се решавали седем от всички девет титли. Така че в неделя след обед, след изминаването на последните 207 км от националното първенство за 2008 г. в град Твърдица ще се знаят и новите шампиони.

Този уикенд Димитър Илиев (Мицубиши Лансър Ево 9, 58 т.) и Крум Дончев (Пежо 207 S2000, 51 т.) в пряк двубой трябва да определят победителя в генералното класиране на шампионата за обединената група А и N. До момента Илиев има три последователни, а Дончев - четири поредни победи. Един път през годината – в софийското Виктори Рали, първи бе Ясен Попов (Мицубиши Лансър Ево 9).

Крум Дончев печели първенството и не позволява Илиев да вземе третата си титла в три последователни години при положение, че победи в Рали Твърдица 2008, а Илиев е трети или по-назад. При това положение ще има равенството в точките (по 61), но повече първи места на Дончев (5) му дават титлата за 2008-а, информира bgnrc.info. Същото важи при вариант победа за Дончев и осмо място за Илиев и другото равенство – 59:59 т.

^^”Колата е ревизирана, надяваме се, че в състезанието няма да имаме технически проблеми. Победата звучи добре, но ние тръгваме да се борим, защото едно рали е много дълго и в него всичко може да се случи", каза преди заминаването си за Твърдишкия балкан пилотът на "Приста Ойл Рали Тим" Крум Дончев (на снимката).

Срещу много по-силният автомобил на Дончев Илиев може да противопостави единствено стабилно каране, без каквито и да рискове за атакуване на първото място. Допреди година и в първите три старта от това първенство Илиев започваше атаките си още от първата скоростна отсечка, натупваше голям аванс преди края на първия ден, след което просто контролираше положението в колоната до финала.

^^
”Изобщо няма да рискуваме, караме за точките от рали Твърдица. Ще се движим прагматично, няма да предприемаме атаки още от самото начало", обясни стратегията си за финалния кръг пилотът на "ИРТ" Димитър Илиев (на снимката).

Най-многото, на което може да се надява третият във временното класиране Ясен Попов "М-Тел Рали Тим" (Мицубиши Лансър Ево 9) е вицешампионска титла. За това вариантите са три - победа в Твърдица, 4-о място за Дончев или второ и трето място, докато Дончев се класира от шесто място надолу. И при трите хипотези класирането на Димитър Илиев е без значение за Ясен Попов.

^^
”Имаме опит от състезанието, имаме и две победи в него. Това разбира се е предимство, но нищо повече. Естествено се надявам и на трета поредна победа, но също и да не вали. В противен случай ще станат едни калища", обяснява Ясен Попов (на снимката) пред RallyXpress.

Почти дословно е класирането в клас N4, като разликата от подреждането в обединената група А и N е, че Дончев и Попов са разделени не от четири, а само от една точица. Така че вариантите за подреждането на първите трима – Илиев, Дончев и пилотът на "М-Тел Рали Тим", са почти идентични с тези, които са разигравани за общото подреждане през годината.

^^”Ще атакуваме от самото начало", категоричен е шампионът в клас А6 за миналата година Румен Дунев (Рено Рейсинг Тим, на снимката).

"Надяваме се на добри резултати в Твърдица. И, разбира се, на повече късмет от миналата година. Нашите цели са за победа в генералното класиране и тя е по-важна от титлата в А6”, добави Дунев.

Ефектната му фраза за победа в генералното класиране си е чиста проба PR-акция, защото пилотът добре разбира, че с евентуалните 10 т. от Твърдица става четвърти в генералното класиране за годината, а тази победа автоматично му носи и първото място в А6.

В момента разликата между Дунев и изненадващият лидер в класирането на А6 допреди две ралита – екипажът Кирил Кирилов/Благой Атанасов ("Фризомат", Пежо 106) е само 3 точки – 45:42. Всяко класиране на Дунев между първо и трето място му носи победата, стига Кирил Кирилов да завърши втори или по-надолу в подреждането на А6. Вариантите с равенството са четири (съответно 50:50, 48:48, 47:47 и 46:46 т.), като те са разиграни с възможност Дунев да е съответно 4-и, 5-и, 6-и, 7-и и 8-и, докато Кирилов може да е заел второ, трето, четвърто или пето място. При всяка една от хипотезите титлата е за Дунев, който с 3:1 победи ще вземе титлата.

Двете поредни отпадания на екипажа Екатерина Стратиева/Румен Манолов ("Астра Рейсинг Тим", Ситроен С2R2 Макс) практически извадиха дамата от спора за титлата. От друга страна обаче Стратиева направи силен дебютен сезон с новия си и по-мощен автомобил, като дори взе победата в Стари столици и надигра Кирилов в прекия двубой. Това бе третия случай, в който шампионката от планинските първенства успя да се наложи над белокосия пилот на "Фризомат". Евентуално отпадане на Кирилов и второ място за Стратиева в Твърдица може обаче да и донесе вицешампионската титла. При това след равенство в точките (42:42), равенство в броя на победите (1:1), но повече втори места в досегашните класирания.

Ще успее ли екипажът Сава Димитров/Красимир Механджийски ("АМ Рейсинг", Дайхацу Чарад) да спечели първата си титла в N2 или варненският тандем на "Марина Моторспорт" Тихомир Стратиев/Здравко Попов ще защитят титлата си от 2007 година? Седемте точки аванс (51:44), които има Димитров срещу Стратиев дават известно спокойствие за екипажа. Всяко класиране от първо пето място гарантират титлата за софиянците. Вариантът Стратиев да излезе начело в края на годината са свързани с 6-о място за Димитров/Механджийски в Твърдица и победа на варненците и при равенството от 54:54 с 5:1 победи Стратиев да стане шампион. Другата възможна хипотеза е осма позиция за Димитров и победа или второ място за Стратиев. Тогава отново ще има равенство (52:52) и титлата отива във Варна. ПЛАМЕН СЛАВОВ/БЛИЦ