Екипажът Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Шкода Фабиа S2000) води след първите 9 етапа от Рали Сливен, което е кръг от Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC).

Българският пилот натрупа аванс от 11.6 секунди пред най-сериозния си опонент до момента Петър Гьошев (Пежо 207 S2000). Трети, на 1.33 минути, се движи Игнат Исаев (Мицубиши Лансър Ево 9), който обаче се състезава единствено на националното първенство и класирането му не важи за IRC.

Така трети в генералното класиране е Тодор Славов (Рено Клио R3), който изостава на 2:24.9 минути. Варненецът е начело при автомобилите с един двигателен мост. Непосредствено след него е турският пилот Ягиз Авджъ (Форд Фиеста S2000), който макар и с кола от по-горния клас, изостава с 10 секунди от Тодор Славов.

Водачът Илиев бе доста убедитилен през по-голямата част от днешния ден, но в 8-ия етап Стара река 2 реши да пести автомобила си и това едва не му изигра лоша шега. Преследващият го Гьошев спечели отсечката, като сведе разликата между двамата в генералното класиране на 7 секунди. В следващия етап – Българка 2, Илиев отново взе нещата в свои ръце, бе с 4 секунди по-бърз от опонента си и увеличи преднината си.

Денят ще се запомни и с няколко сериозни инцидента. Представящият се отлично Пламен Стайков (Мицубиши Лансър Ево 9 R4) по време на третия етап Котел 1 спука задна гума, а в предния капак му се заби клон. Той успя да завърши отсечката, но малко след това напусна надпреварата.

В същата отсечка тежко катастрофира турският екипаж Ейтан Халфон/Седат Бостанджъ (Форд Фиеста R2), който излетя от пътя. Състезанието бе спряно за повече от 40 минути, а пилотът и неговият навигатор бяха откарани в болницата в Котел. Там им бе оказана медицинска помощ, след което бяха преместени в болницата в Сливен. На турските състезатели ще им бъдат направени допълнителни медицински изследвания, като се очаква най-късно в неделя сутринта да бъдат изписани.

От състезанието при серийните автомобили отпадна каращият с румънски лиценз италианец Марко Темпестини (Субару Импреса R4). При него се повреди турбото и той напусна надпреварата след 7-и етап Котел 2.