Директор от ЧЕЗ обясни как поставянето на 1 колче предизвикало многочасовата авария в столицата
„В резултат на това 2075 наши клиенти останаха без ток, 900 от които за около пет часа. ЧЕЗ Разпределение създаде необходимата организация, но локализирането и отстраняването на повредата изисква технологично време“, обясни Василев. Той подчерта, че сигналът е бил регистриран вчера, в 16.16 часа, и до пет минути са насочени аварийните екипи.
„Повреденият участък се търси с наш автомобил, който представлява специализирана лаборатория, за да се локализира повредата. Така, 39 минути след подадения сигнал, бяха захранени първите 1160 засегнати клиенти. Продължихме с дейности по установяване на точното място, където е скъсан кабелът и отстраняване на повредата. Ако познавате района, то ще разберете, че работата им беше затруднена от тесните улици и паркиралите автомобили върху трасето, по което минават кабелите“, подчерта Васил Василев. По думите му до 21.59 часа електрозахранването на всички останали клиенти е било възстановено.
„Така, само защото някой е забил колче в тротоара без необходимите предварителни дейности по съгласуване, наранявайки електрозахранващ кабел, се наруши спокойствието на хората, а нашите екипи работиха до късно вечерта на улицата“, заяви още Василев. Според него при подобни ситуации хората остават с впечатление, че вината е на ЧЕЗ, въпреки че компанията няма вина.
„Но разбирате, че ние нямаме контрол върху работата на други институции и фирми, дори това да застрашава комфорта на нашите клиенти. Имаме обаче възможността да реагираме превантивно. Още миналата седмица изпратихме писмо до Столична община, за да ги предупредим, че невнимателното поставяне на колчета излага на риск подземните кабели и сигурността на електрозахранването. Тогава поставяне на антипаркинг съоръжения по ул. „Петър Делян“ на ъгъла с ул. „Крали Марко“, скъса кабели средно напрежение. Днес входирахме ново писмо и проведохме съответните разговори. Вярваме в пълното съдействие на Столична община и, че те ще вземат съответните мерки по отношение на подизпълнителите си. Имаме една обща цел – сигурността и спокойствието на гражданите“, обясни още директорът „Експлоатация и поддържане“ в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.
Последвайте ни
0 Коментара: