Дупките и знаците по големите булеварди в столицата ще минат на годишен абонамент за поддръжка от следващата година. „За обществената поръчка са кандидатствали 13 фирми”, каза вчера зам.-кметът по транспорта Любомир Христов по време на представянето на проектобюджета за 2015 г., пише в. "Монитор".
София ще бъде разделена на шест зони, а фирмите ще се грижат за уличната мрежа за срок от 4 години. Те ще имат ангажимент да кърпят зейналите ями и да пренареждат тротоарите, като освен това ще се&nbsp;грижат за знаците, шахтите и маркировката&nbsp;по шосета. Компаниите, които спечелят, ще трябва да налагат контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.<br /> <br /> Фирмите ще имат 6-месечен гратисен период да приведат улиците на определеното ниво за поддръжка, каза още Христов. Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва, за да изпълнява ремонтите.<br /> <br /> Всеки месец ще се проверява дали фирмите вършат работата си и ще се гледа за нови ями или липсващи знаци. При неизпълнение на някоя задача ще се налагат и солени глоби. Така, ако някоя фирма си позволи по шосето да има неизпълнени от 1 до 3 критерия, общината ще й&nbsp;плати само половината сума&nbsp;за месеца. Ако неизпълнението показателите е от 3 до 10, то компанията ще се прости със 70% от бюджета си за съответния булевард. &bdquo;В случай, че 25% от улиците в зоната не покриват изискванията, на фирмата ще й бъде платено само половината от възнаграждението. При такива три нарушения автоматично ще се прекратява договорът на компанията&rdquo;, обясни Христов. Ако някой самоволно разкопае улица или открадне знак, фирмата ще трябва да го поправи. &bdquo;След това те могат да си търсят парите по съдебен път от лицето&rdquo;, обясни Христов.<br /> <br /> Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени материали.&nbsp;Шосетата, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм.&nbsp;Второкласните и третокласните улици обаче ще продължат да се реконструират по стария начин, а причината е, че общината не разполага с огромен бюджет, който да стигне за въвеждането на абонамента за всички пътища.&nbsp;За кърпенето на дупки кметството и догодина ще задели около 24 млн. лв.<br /> <br /> <strong>Нов асфалт за 16 трасета</strong><br /> <br /> 16 ключови булеварда в столицата ще бъдат ремонтирани през следващата година Това каза вчера зам.-кметът по транспорт Любомир Христов по време на представянето проектобюджета за 2015 г. През лятото е предвиден ремонт на основната артерия на града - бул. &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; - от бул. &bdquo;Пейо Яворов&rdquo; до 4-ти км и от надлеза над бул. &bdquo;Александър Малинов&rdquo; до Околовръстния път. За да няма кошмар с трафика, артерията на града няма да се затваря изцяло, а ремонтът ще се прави с прехвърляне на движението от едното платно към другото. За ремонта на &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; ще се заделят още 12 млн. лв., а с парите ще се обнови и подлезът при хотел &bdquo;Плиска&rdquo;. <br /> <br /> По изричното настояване на кмета на града Йорданка Фандъкова стогодишните павета ще останат по бул. &bdquo;Дондуков&rdquo;. Те обаче ще се пренаредят, а майстори ще обновяват участъка от ул. &bdquo;Кракра&rdquo; до Младежкия театър. Трамвайните релси също ще бъдат подменени, а около спирките ще се направят перони. Ремонтът на трасето ще струва около 8 млн. лв. Едрият калдаръм обаче ще изчезне от булевардите &bdquo;Прага&rdquo; и &bdquo;Монтевидео&rdquo;, които също трябва да се обновят догодина. Ремонт е предвиден и за кръговото около Руски паметник. <br /> <br /> Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Следващите в списъка са булевардите &bdquo;Сливница&rdquo;, &bdquo;Арсеналски&rdquo; и &bdquo;Владимир Вазов&rdquo; - от моста &bdquo;Чавдар&rdquo; до &bdquo;Ботевградско шосе&rdquo;. След това ще се прави и разширението на бул. &bdquo;Тодор Каблешков&rdquo; между &bdquo;Братя Бъкстон&rdquo; и &bdquo;Цар Борис III&rdquo;. Ремонт на трамвайните релси ще има и по бул. &bdquo;Джеймс Баучър&rdquo; от &bdquo;Черни връх&rdquo; до площад &bdquo;Велчова завера&rdquo; и ул. &bdquo;Козлодуй&rdquo; от бул. &bdquo;Мария Луиза&rdquo; до ул. &bdquo;Константин Стоилов&rdquo;. За двете отсечки общината ще задели общо 6,6 млн. лв. Рехабилитация и на трамвайното трасе и пътните платна включва ремонтът на ул. &bdquo;Козлодуй&rdquo; от бул. &bdquo;М. Луиза&rdquo;.<br /> <br /> Преди 3 дни общината е получила зелена светлина и за естакадата на бул. &ldquo;България&rdquo;. &ldquo;Върховният административен съд се произнесе в наша полза. Сега трябва да се издаде разрешение за строеж и изграждането й може да започне&rdquo;, каза още Христов.