Може ли като ни спрат топлата вода да си търсим правата като клиенти, които са лишени от дадена услуга? Тя бе спряна за повече от седмица в почти половината квартали на София.

Живеем в 21 век, в който се предполага, че трябва да има алтернатива, дори когато се прави ремонт. Разбира се, че можем да си търсим правата. Повечето хора не знаят какво пише в договорите им, получават фактура, изчисление и си плащат сметките. Когато се сблъскаме с този тип проблеми, тогава започваме да си търсим правата. Това каза за "България сутрин" председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски.

Той посочи, че алтернативни трасета не са изградени. 

"Това са общите правила, тоест те не спазват чл. 6, глава втора - това е техен ангажимент - целогодишно да осигуряват водоснабдяване. В зимния период трябва да имат готовност да подават топлоенергия. Всяка сграда, сключила договор с дружеството, може да си търси правата", подчерта още Майорски.

Продавачът е длъжен 15 дни преди спирането да уведоми ползвателите, стана ясно от думите му.

"От ТЕЦ-а обикновено пишат съобщение на сайта си. Това, което не правят, е, че с фактурата си не пращат индивидуално съобщението, а това не е нещо особено откъм софтуер. Има случаи, в които си правят труда чрез новините на някоя телевизия да съобщят за спиране. Можем да си търсим правата с колективен иск", допълни Майорски.

По думите му тази година ремонтът е грандиозен. "Планирането на ремонта се прави на дати, които се смята, че са добри за тях. Трябва да има алтернатива", категоричен бе Майорски.