Потрес: Жена със съмнение за инсулт чака линейка над два часа
Николай Бакалов потърсил линейка след препоръка от невролог, на когото той описал симптомите на 73-годишната си майка.
„В 19:00 ч. позвъних на спешния телефон 112 и съответно подадох сигнал за майка ми. Оплакванията - бучене в лявото ухо, изтръпване на лявата ръка. Жената, която беше на спешния телефон се опита да влезе във връзка със Спешна помощ. След около 1 минута ми се включи и ми каза, че всички оператори са заети“, обясни Бакалов.
Следва повторно търсене на спешна помощ в 20:17 ч.:
„След което линейката дойде в 21:05 ч. Пристигна екип от двама доктори. Единият - кардиолог. Извършиха медицински преглед и се получи много неприятно, защото през цялото време трепериш кога ще дойдат. Твой близък има нужда от компетентно медицинско мнение все пак“, обясни Бакалов.
От Спешна помощ обаче уточниха, че лекарите им са разграничили случая като неспешен, защото симптомите не отговаряли на съмненията на близките на възрастната жена.
„Нашите диспечери абсолютно правилно са определили случая с код „зелено“ и след това на обратна връзка също е било код „зелен“, т.е. всичко е било правилно. Триаж „зелено“ дава 2 часа,защото „червено“ е 8 минути; „жълто“ е час и половина.
Ние сме отишли точно на двата часа. Така че този случай е брилянтен за това какво значи човек да има съмнение, като той не е професионален медик и какво значи да бъде констатирано правилно от специалисти. Той не е подал животозастрашаваща ситуация. Това е линейка и броени часове преди това жената е била на невролог“, каза Катя Сунгарска, говорител на Спешна помощ.
Последвайте ни
0 Коментара: