Студ, жега и вода са причина за напукването на асфалта на “Лъвов мост”.

Подобно разцепване на настилката е нормално и не може да се говори за грешки в проекта или изпълнението, категорични бяха проектанти и строителни инженери, цитирани от "Труд".

“Дълбоки напуквания по пътното платно има, но те не се дължат на проектантска или техническа грешка”. Това заяви техническият ръководител на проекта инж. Петър Стойчев.

Според него във всяка подобна конструкция има леки движения и точно затова се поставят фугите, където са се появили напукванията. В случая те са под асфалта, което било проектантско решение.

Експерти с последни новини за "Лъвов мост"

“Фугите са четири от по 3 см, имаме и балансиращи плочи, които служат, както и всички фуги, за обиране и разпределяне на напрежението”, обясни още експертът.

И допълни, че при положителни температури асфалтът отгоре поема тези напрежения и движения без те да стават видими. Асфалтът става нееластичен при по-ниски температура и фугите стават видими”, обясни Стойчев.

Големите фуги се слагат на мостове, където водата се оттича без препятствие, обясни още инженерът. Освен това под самото кръстовище има редица съоръжения, включително тунелът на метрото, именно заради него са внимавали накъде ще насочат оттичащата се вода.

Ясно е, че мостът няма да падне, а пукнатината в асфалта не застрашава по никакъв начин безопасността на преминаващите автомобили, обясниха пътни експерти и проектанти.

Различни по вид фуги се слагат на всички мостови съоръжения и тяхната роля е именно да “обират” температурните амплитуди, да отвеждат водата при дъжд или топене на снегове, както и да разпределят напрежението от преминаващия върху съоръжението трафик, така че да не бъде то компрометирано, обясни инженер.