Тя е на 33, идва от Пловдив и покори Метрополитън с бебе на ръце. Соня Йончева е поканена да замени титулярната певица в „Травиата” само пет седмици след като ражда сина си Матео, плод на любовта й с венецуелския диригент Доминго Гарсия Хиндоян. Преди две седмици американската лайфстайл библия Vogue я описа като „най-ярката млада звезда в световната опера”, а след зашеметяващата роля на Виолета от Коледа насам пред гримьорната на Соня спят журналисти от The New York Times и Opera World.
Яхнала вълната на успеха&nbsp;между две кърмения в бекстейджа&nbsp;Йончева записа дебютния си албум Paris Mon Amour, който излиза у нас тази събота в каталога на Sony Classical/Вирджиния рекърдс, пише в. &quot;Монитор&quot;. Както подсказва заглавието на диска, родното сопрано се обяснява в любов на френската столица, която първа отваря сцените си за таланта й. Соня завършва класическо пеене в Консерваторията в Женева и продължава да шлайфа потенциала си в Академията за млади певци Jardin des Voix на Уилям Кристи, с когото прави и няколко международни турнета. Пътят й към оперната А-група в Париж се посипва с рози, след като през 2007 г. взема специалната награда от фестивала Les Amis за ролята на Фиордилиджи от Cosi fan tutte.<br /> <br /> Апогея на популярността си в страната на шансона Соня достига с ролята на Лучия ди Ламермур от едноименната опера на Доницети, след която на нощното й шкафче разцъфва и звукозаписен договор. През 2010 г. изкусителната брюнетка триумфира на &bdquo;Опералия&rdquo;, състезанието за млади певци на Пласидо Доминго, а&nbsp;от зимата на 2013 г. рисува картини с гласа си в Метрополитън&nbsp;Ню Йорк.<br /> <br /> Сантимента си към Париж певицата показва с грандиозен концерт пред Айфеловата кула през юли 2014 г., който ще повтори и това лято. Paris Mon Amour включва арии от Жак Офенбах, Жул Масне, както и от несправедливо подценявани творби на композиторите Шарл Лекок и Андре Месаже. Йончева засилва духа на Бел епок в сетлиста с &bdquo;Травиата&rdquo; на Верди (арията на Ана, невинната дъщеря на горския пазач) и четвъртия му шедьовър &bdquo;Бохеми&rdquo; (нагърбва се с драмата на бедната шивачка Мими).<br /> <br /> Освен в САЩ и Париж гласът на Соня гали слуха на естетите в Мюнхен, Лондон, Монако и Цюрих, а като нейни дуетни партньори до момента са се отчели светила като Стинг и Елвис Костело.