Конкуренцията между Google и Amazon става все по-ожесточена. Според информация на онлайн изданието AdAge Amazon работи по безплатна версия на видео услугата си Prime. В момента тя е достъпна само чрез абонамент от 99 долара на година. В замяна потребителите получават безплатна доставка на всичките си поръчки, както и достъп до богатия видео архив на Prime. В него има както много филми и телевизионни сериали, така и собствени оригинални серии и предавания.

Сега компанията обмисля да направи това съдържание или поне по-голямата част от него достъпно напълно безплатно. Вместо това потребителите ще трябва да гледат и реклами, каквито липсват в Prime. Целта на Amazon е както да увеличи аудиторията на Prime, така и да привлече рекламодатели, които в момента губят пазар заради преориентирането на хората от телевизията към дигиталните услуги.

Освен това Amazon иска да бъде и по-силен конкурент на YouTube, Facebook Watch и бъдещата видео услуга на Apple. И трите платформи все по-активно залагат на собствено съдържание в комбинация с видео архив.

За да е по-привлекателна за рекламодателите и създателите на съдържание, Amazon обмисля няколко варианта. Един от тях е създаването на отделни канали за всеки автор, подобно на каналите в YouTube. Освен това те може да получават дял от приходите от рекламите при публикуването на определено количество съдържание всяка седмица. За рекламодателите пък се обмисля вариант да се предлага достъп до част от статистиката и плащане според броя гледани часове.

За сега Amazon не коментира темата. Компанията има твърда традиция да не коментира плановете си, преди те да са официални. Затова не е ясно дали намеренията за безплатния Prime са сериозни, или все още се проучват възможностите пред платформата.