Народни мъдрости като "Трай бабо за хубост" губят давността си. Понастоящем индустрията се опитва да наложи мотото - който иска да е красив, трябва да яде и пие. Разбира се, не каквото и да е, а правилните продукти, се казва в материал на Дойче веле.
Кисело мляко сутрин за гладка кожа, на обяд шоколад срещу бръчките, вечер бира срещу стареенето, а преди отпуска сокове за хващане на тен - това са само някои от продуктите, които напоследък навлизат на пазара. Всичко това под мотото - който страда, за да е красив, си е сам виновен.
Подобни продукти са познати под наименованието Beauty food - те засищат и едновременно с това те карат да изглеждаш секси - поне така гласи рекламата. Ето защо американските тийнейджъри вече хапват плодови бонбонки срещу акнето. Французите и испанците пък си мажат филийките с мармалад срещу бръчки на фирмата Норелифт, който се продава с вкус на пъпеш и манго или зелен чай и зелен домат.
Рекламни трикове
Кръстоската между храна и козметика е една от най-новите тенденции на пазара. Европейците междувременно харчат повече от три милиарда евро годишно за подобни продукти. Фирмите налагат новата тенденция с трикове от химическата таблица и многообещаваща реклама. Има само една пречка и тя е, че фирмите не могат да приписват на продукта си лечебни свойства, които не са доказани в лаборатория. Ето защо се набляга на ефекта върху външния вид, с други думи на красотата. А това е понятие, в което има много място за интерпретация. Beauty food замества донякъде ползването на козметика - на кремове, тоници и таблетки.
В САЩ се продават например различни видове вода на фирмата "Борба", които уж помагат срещу мазна или съответно суха кожа, запушени пори и бръчки. Новите тенденции обаче не възникват в САЩ, а по-скоро на Изток - в Япония. Най-модерните Beauty food-продукти там в момента са сладкиш с колаген или бонбони-парфюми, които при дъвчене придават на кожата ухание на рози или ванилия. Освен това в японските молове могат де се открият редица Beauty-напитки, които уж освежават тена.
Скъпо удоволствие
В Германия търговията с подобни продукти е в началото си. Понастоящем Beauty food може да се поръча предимно в интернет. Естествено, новото явление никак не е евтино. Бурканче мармалад срещу бръчки струва десет евро. Пакетче гумени мечета за подмладяване на кожата 25 долара. А бурканче шоколадови бонбони Аморис, които стават за ядене или стопени като маска против стареене - почти 40 долара.
Но дали кръстоската между козметични продукти и храна действа, не е доказано. Все още няма съответни изследвания, а и кой знае дали те няма да докажат, че най-обикновена супа от моркови има същото действие като скъпите Beauty food-продукти. /БЛИЦ