"Значителен брой инциденти, свързани с изчисление на скоростта, са станали при "Еърбъс", модели "А 330-340" на "Ер Франс", се уточнява докладна записка от ноември 2008 г., която подкрепя информации, предоставени в събота от френската авиокомпания.
&quot;Значителен брой инциденти, свързани с &quot;анемометрични аномалии&quot;, (т.е. аномалии свързани със сондите &quot;Пино&quot; за контрол на скоростта на самолетите), &quot;са се случвали по време на полети на наши &quot;A330-340&quot;, се казва в докладата записка от 6 ноември 2008 г., предназначен за пилотите на този тип самолети във флота на &quot;Ер Франс&quot;. Бюрото за разследвания и анализи, натоварено с разследването за сигурността на изчезналия между Рио де Жанейро и Париж самолет от полет AF 447, е установило &quot;несъответствие между измерванията&nbsp;на скоростта на самолета, направени с тези сонди&quot;. Ден по-късно &quot;Ер Франс&quot; съобщи в комюнике, че от май 2008 г. се наблюдава инциденти със загуба на анемометрична информация по време на презоекански полети с &quot;A340&quot; и &quot;A330&quot;. Инцидентите са накарали компанията са ускори програмата си за подмяна на тези уреди на своите самолети &quot;Еърбъс A340 и A330&quot; от 27 април, без да се прави задължителна връзка с инцидента с полет AF 447, се казва в комюнике на френския превозвач. Двама пилоти, пожелали анонимност, потвърдиха автентичността на полученото от АФП копие на документа. Според тях тази докладна записка показва, че &quot;Ер Франс&quot; е запозната от ноември 2008 г. с проблемите, които изглежда обясняват катастрофата на полет AF 447&quot;. В текста се казва още, че тези проблеми възникват най-вече в зони на слаба, умерена и силна турбулентност и на заскрежаване. Констатираните аномали са: погрешни данни за скоростта, различна скорост на екраните на командира на полета и втнория пилот, изключване на автопилота и др. &quot;Еърбъс А330&quot; има три анемометрични сонди. Те изчисляват динамичното налягане - т. е. налягането, на което е подложен самолета във всеки момент от полета, което позволява да се следи неговата скорост. &quot;Скоростта на самолета е една от най-важните стойности за пилотирането на самолета. Тя е тази, която кара самолета да лети. Тя определя неговото аеродинамично равновесие&quot;, обясни Патрик Мажисон от техническата комисия на Националния синдикат на пилотите на пътнически самолети. /АФП <br /> <br />