ЕК почва да следи кое е опасно в нета, ще сваля цели страници
Предложението за нова европейска регулация ще бъде обявено до края на септември и ще задължи уебсайтовете и социалните мрежи да премахват опасно съдържание. Новото задължение обаче няма да обхваща т.нар. “реч на омразата”, тъй като големите интернет платформи като Google, Facebook, YouTube, Tweeter, Snapchat и др. постигнаха споразумение с Брюксел да го правят доброволно.
"Взехме решението след задълбочена дискусия, защото всичко по отношение на социалните мрежи и интернет не бива да води до каквато и да е цензура. Въпреки това виждаме, че определено съдържание може да застраши сигурността на европейските граждани", заяви Йоурова.
Забраната ще се отнася до съдържание, свързано с тероризма, "където стигнахме до заключение, че то представлява твърде сериозен риск за хората", добави тя.
Еврокомисията смята, че “в този случай трябва да имаме абсолютна сигурност, че платформите и всички интернет доставчици ще изтриват съдържанието и ще сътрудничат на правоприлагащите органи”.
Както е известно, терористичните клетки използват някои апликации за съобщения, за да разпространяват пропаганда и да се координират, като собствениците им отказват да разкриват съдържанието на комуникацията.
Подобни проблеми наскоро имаше с Messanger, който отказва да разшифрова криптирани съобщения на клиентите си, дори при разследвания на тероризъм.
"По въпроси, свързани с тероризма и сигурността на гражданите, не можем повече да разчитаме на доброволни действия от страна на интернет доставчиците", заяви комисар Йоурова.
Идната седмица Брюксел ще предложи и нови правила за предизборната кампания за европейските избори през май. Сред тях и препоръка новите по-строги правила за работа с личните данни на гражданите да бъдат прилагани по време на кампанията от страна на държавните органи и институции, които имат отношение към изборите, както и от участващите политически партии.
Това ще се отнася, както към държавите, които вече прилагат Общия регламент относно защитата на данните (ОРЗД), така и към тези, които още не са го вкарали в националното си законодателство. След последните е и България.
"Случаят с "Кеймбридж Аналитика" показа, че микротаргетирането и злоупотребата с лични данни може много ефективно да се използва за политически кампании. Това е нещо, което не желаем в Европа. Ние искаме свободни граждани да имат свободен избор, без да бъдат манипулирани или да се злоупотребява с данните им", коментира Йоурова.
Британската компания бе обвинена, че е използвала незаконно лични данни на собственици на Facbook профили, за да им създава психологически портрети, които да насочват рекламодателите и организаторите на политически кампании. Моделът е бил използван по време на предизборната кампания на Доналд Тръмп през 2014 г., за да убеди гласоподаватели да го подкрепят срещу Хилъри Клинтън.
В края на май в ЕС влязоха в сила нови правила за използването на личните данни в интернет. Те предвиждат по-голяма роля на собствениците на данните при вземането на решение как да се работи с тях. Гражданите имат право да искат да бъде ограничено обработването на техните данни, на заличаване, на корекция, както и по-широки възможности да бъдат бъдат информирани, ако с техните данни бъде злоупотребено или бъдат откраднати от трета страна. Повечето държави, включително България, още не са ги въвели в националното си законодателство.
Последвайте ни
0 Коментара: