Джилиан Брокъл, която работи като видеоредактор във "Вашингтон Поуст", загубила детето си по нещастни обстоятелства в осмия месец на бременността. Но болката й била още по-силна, след като постоянно била тормозена от реклама за щастлива бременност в социалните мрежи. Бебето на Джилиан се оказало мъртвородено.

Тя се опитвала да излезе от депресията, но състоянието й само се влошавало от рекламите, ориентирани към майките. Те я преследвали във Facebook, Twitter и Instagram.

"Най-болезненото е да загубиш детето си. Но завръщането ми след това в социалните мрежи, където исках да споделя болката си, се оказа още по-тежко заради рекламите", признава Джилиан.

Тя виждала непрестанно реклами със сутиени за кърмачки, дискове с музика, помагащи на бебето, колички. Тя опитвала да блокира рекламите, натискайки опцията "Това не се отнася за мен", но алгоритмите на социалните мрежи сметнали, че вече е родила и тогава започнали да й предлагат реклами, разчетени за това от какво се нуждаят малките бебета.

Освен това загубила бебето си жена намерила на електронната си поща писмо от компания, която се занимава с кредитен мониторинг и предлагала да Джилиан да регистрира... бебето й в системата.

Както самата Джилиан твърди, това предложение се оказало просто последната капка, с която всичко преляло.



Тя написала писмо до компаниите, които й предлагали реклама. Попитала защо те могат да изяснят, че е бременна, но не знаят, че е загубила бебето си. Посланието й, публикувано в Туитър, започнало да се разпорстранява вирусно из мрежата. Непознати съчувствали на младата жена и отбелязвали, че техните близки също са се сблъсквали с подобни ситуации.

Компаниите, към които Джилиан се обърнала, реагирали на историята й. Шефът на рекламата във Фейсбук изразил съчувствие и посъветвал Брокел да използва функция, която да блокира подобни реклами. В Туитър обещали, че ще си подобрят алгоритмите, които предлагат различни реклами на потребителите. 

Превод БЛИЦ