Руските войски са започнали да използват мотоциклети на фронта, но неефективността на тази идея е била доказана преди сто години. Това пише Дейвид Екс в статия за Forbes, цитирани от focus-news.net.

По този начин руснаците оборудват щурмовите си групи с цивилни превозни средства, за да компенсират загубата на около 15 хиляди бронирани машини.

Тъй като АТВ-тата и мотоциклетите са много уязвими от артилерия, ракети и дронове, руснаците са претърпели тежки загуби. След това са започнали да укрепват бронята на тези машини.

Проблемът за руснаците е, че мотоциклетите не могат да се справят с големи количества броня, без да загубят подвижността си. "Това е урок, който армиите научиха преди век, по време и непосредствено след Първата световна война. Това е урок, който руската армия несъмнено ще научи днес“, пише Екс.

Първите кадри на руски брониран щурмови мотоциклет се появиха в интернет не по-късно от април. В рамките на месец бронята стана по-голяма и по-сложна - със заварени към тях кошове и метални клетки. Руснаците ги използват за бързо изминаване на разстоянието до предните позиции на украинската отбрана, след което слизат и водят бой.

На теория такива превозни средства трябва да се движат достатъчно бързо, за да избегнат повечето дронове и трябва да бъдат защитени с броня от тези, които ги настигат. Това обаче работи с танкове, а не с леки оръжия.

"Повече от една армия научи това по трудния начин през 1910-те и 20-те години – може би това беше златната ера за военните мотоциклети. Въпреки че бързите, подвижни мотоциклети бяха страхотни за куриери и разузнавачи, те бяха твърде уязвими за войски, които можеха да попаднат под удара на силен вражески огън“, отбелязва журналистът.

Според Tanks Encyclopedia, тогава шведската компания Landsverk разработва няколко вида бронирани велосипеди, поръчани от германската и датската армия. Тестовете на бронираната кола F.P.3 показаха, че голямата маса на превозното средство затруднява управлението, а проходимостта му е минимална. В допълнение, двигателят с 30 конски сили достига максимална скорост от само 50 километра в час.

"Загубвайки специализирани бронирани превозни средства по-бързо, отколкото могат да ги заменят, руснаците са отчаяни. Толкова много, че са готови да възкресят идеята за брониран мотоциклет, която умря преди век“, добавя още журналистът.