На върха на световната класация се изкачи гръцкото мореплаване и счупи бариерата от 100 милиарда долара, стигайки до цифрата 105 милиарда долара в рамките на 2018 г. За една година Гърция докосна сумата от 5 милиарда долара, което е второто най-голямо увеличение, което се отбеляза сред държавите, които се намират в Top 10, съобщава "Труд".

Причина за възхода е увеличаване на поръчките за производство на NG-Кораби за превозване на течен естествен газ и увеличаването на цената на петролните танкери. Гърция завладя като собственик на най-скъпия флот от LNG в света, който от 13 милиарда долара в началото на 2018 г. достигна 18,4 милиарда в края на 2018 г. Гърците надминаха Японците, които имат флот от LNG на стойност 15,2 милиарда. 

Японците се задържаха на второ място. Спечелиха от увеличаването на стойността на товарните кораби към края на 2018 г. с танкерите. Трети е Китай. Стойността на търговския флот отбеляза най-голямото увеличение сред държавите на top 10, възлизащо на 6,3 милиарда долара, увеличавайки общата стойност на 90 милиарда долара. Четвърта е Сингапур, която увеличи стойността на флота с 3,1 милиарда долара, главно поради корабите превозващи контейнери. Общата му стойност е 49,9 милиарда долара. На пето място се нарежда Норвегия с флот на стойност 48,8 милиарда долара. Поддържа голям флот от танкери. На шесто място са САЩ, с флот на стойност 44,5 милиарда долара.

Отбелязват намаление на стойността на флота поради факта, че морските кораби са много стари, над 15 години. На седмо място е Германия със стойност на флота 31,4 милиарда долара. Флотът продължава да намалява с всяка изминала година, като основната причина за трудностите са товарните кораби за контейнери. Изгубила е вече 1,7 милиарда долара през 2018 г, флотът от containerships продължава да намалява поради продажбата на кораби, но и поради развалянето на много от тях. Китай вече се намира на върха що се отнася до флотата от контейнеровозите - containerships. Стойността на китайския флот с този тип кораби възлиза на 17,3 милиарда, а на германския на 16,4 милиарда долара.

На осмо място е Южна Корея със стойност на флота 30 милиарда долара. През 2018 увеличи с пет милиарда стойността товарната си флота на танкерите и на контейнеровозите-containers. На девето място е Великобритания, като стойността на нейния флот намалява на 29 милиарда. На 10-то място е Дания със стойност на флота два милиарда