Експлоатацията на многофункционалния руски изтребител от поколение 4++ Су-35С показала в Сирия редица дребни недостатъци, които сега оперативно се отстраняват. Това съобщил заместник-министърът на отбраната Юрий Борисов по време на посещението си вчера в Авиационния завод „Ю.А.Гагарин” в град Комсомолск на Амур.
За първи път участие в бойни действия Су-35 взеха в Сирия, където съпровождаха бомбардировачи Су-24 и Су-34 за прикриване от потенциални въздушни заплахи. Според Юрий Борисов, първите месеци от експлоатацията им показали недостатъци. Например, въздухозаборниците за двигателите засмуквали камъчета и дребни боклуци от пистата при излитане. В някои случаи това може да доведе до счупване на лопатките от компресора на двигателя. Проявили се проблеми с фанара (прозрачния капак над главата на летеца) и течнокристалните екрани в пилотската кабина, но още по време на бойната експлоатация недостатъците са отстранени.
 
По принцип всяка нова техника страда от различни „детски болести”, затова тяхното появяване на Су-35С не е извънредно събитие.
 
Су-35С е тежък изтребител за завоюване на превъзходство във въздуха. Различава се от своя прародител Су-27 с усилен планер, модерна информационно-управляваща система, с нови двигатели АЛ-41Ф1С с плазмена система за запалване и управляем вектор на тягата.
 
Според оценка на експерти, Су-35 съответства на изтребител пето поколение по всички свои характеристики освен малката електронна забележимост. През октомври 2016 г. американското издание The National Interest посочи този самолет като едно от „най-опасните въоръжения на Русия”. Според автора на публикацията, свръхманевреният Су-35С е „екстремално опасен” за всеки изтребител от НАТО с изключение на „невидимия” F-22 Raptor (187 броя).
 
Превод и редакция: БЛИЦ