Хоупуел е една от най-известните древни индиански култури. Те са живели в източните територии на днешните Съединени щати около 200-500 г. пр. н. е.

Малко се знае за причините за упадъка на древната цивилизация. Учените спорят помежду си, излагайки няколко теории, сред които най-популярните са:

война;
изменение на климата на континента;
комета ударила земята.
Последната теория се появи сравнително наскоро, съобщава Science Alert.

Археолозите са открили високи концентрации на иридий, платина и слой дървени въглища на местата на разкопки, които се извършват в три щата едновременно. Това се доказва от анализ на почвата на мястото на изкопа.

Въглищата са се образували преди около 1500 години - това се доказва от въглеродния анализ. Именно тези химични елементи показват, че нещо подобно е могло да се случи тук по едно време. През тези години са регистрирани 69 близки до Земята комети.

Хипотезата за кометата е озвучена за първи път от учени от щата Охайо. Изследователи от университета в Чинчинати смятат, че комета е прелетяла над мястото, където е живяло коренното население. Неговите фрагменти избухнали над населените места, предизвикайки мащабен пожар, който унищожил всичко наоколо. Огънят обхванал огромна площ, учените предполагат, че се е простирал на хиляди квадратни километри.

Теорията за експлозията на кометни отломки е косвено потвърдена от местните легенди. В тях местните индианци говорят за змия, която летя в небето и хвърля горящи камъни на земята, а самата пада във водата. Според други версии слънцето е паднало върху хората. Проучването на района все още продължава. В крайна сметка няма официално потвърждение на тази теория.