Изследователски екип от италианския Институт за наука и технологии на познанието, воден от Елза Адеси, стигна до ивода, че и маймуните, подобно на хората, притежават чувство за бизнес.
„На маймуната Сандокан й харесва сиренето пармезан и за да изяде парче от него, е готова да се откаже от две порции глазирани трици. Нещата обаче се променят, ако порциите са 3 или 4, тъй като при това положение лакомията надвива приятния вкус. Така маймуната Карлота между един лешник и 4 слънчогледови семки избира семките“, разказва Адеси пред вестник „Република“. Според учените по този начин намира доказателство тезата, че чувството за бизнес е присъщо на маймуните. Няколко маймуни бяха обект на двегодишни изследвания, в резултат на което учените достигнаха до извода, че и маймуните, подобно на хората, са в състояние да правят избор според изгодата си, разказва изданието. „Грешка е да се мисли, че маймуните ядат всичко, което им попадне. Сиренето е по-добро за тях от който и да е желъд. Поставихме маймуните в различни комбинации от качество и количество и те доказаха, че притежават чувство за бизнес“, казват изследователите. /ПронтоСофия