Бившият ромски кмет от Благоевградско Васил Радев, който от 20 години живее в Сицилия заедно с цялото си семейство, вчера бе принуден от работодателите си да започне работа с медицинска маска, въпреки че ангажиментите му са на открито.

Радев обслужва клиенти на бензиноколонка на магистрала ACISANTONIO в подножието на вулкана Етна, пише struma.bg. 

Ден след като цяла Италия бе поставена под карантина от министър-председателя Джузепе Конте, всички работещи, които контактуват с клиенти, са задължени да работят, оборудвани с предпазни средства, които се раздават безплатно.

Радев е с маска за еднократно ползване, а някои от колегите му сами си купуват или поръчват от интернет маски за многократно ползване с надеждата да са с по-висока защита.

„В Сицилия коронавирусът дойде по-късно, но паника няма“, коментира за „Струма“ Радев. Единственото му притеснение е дали границите на Италия ще бъдат официално отворени на 4 април, или карантината ще бъде удължена и ще попречи на благоевградчани в Сицилия да се върнат в родината за Гергьовден, каквото е намерението на огромна част от гастарбайтерите ни.

Самият Радев от месец е уговорил и отпуската си, за да може да се прибере в Благоевград в началото на месец май за най-емоционалното тридневно събитие на ромската махала, известно като Гюргьовица.

„Всички се готвим да се приберем през май, много от българите дори не си ползваха летните отпуски, за да могат да пътуват за Гергьовден, и освен че сега отпуските им ще изгорят, много ще ни е яд, ако тази зараза ни попречи“, притеснява се ромският кмет.

Откакто 60 милиона италианци бяха поставени под карантина, а общият брой на потвърдените случаи на заразяване с коронавируса надскочи 10 000 души, на страницата във фейсбук „Българите в Италия“ тече ожесточена дискусия трябва ли нашенци да се връщат в родината, излагайки на опасност близките си тук, или трябва стриктно да спазват въведените карантинни мерки и да не напускат Италия, докато заразата спре разпространението си.

Проблемът е, че до вчера една от самолетните компании продължаваше да поддържа ежедневни полети до София и обратно, а италианските магистрали не са затворени и там транзитните превозвачи минават необезпокоявани без проверка.