Списанието Jane's Defence Weekly в статията си "Руските палубни изтребители излитат от Сирия, а не от Кузнецов" публикува направената на 20 ноември спътникова снимка на авиобазата Хмеймим, в която е базирана руската авиационна групировка в Сирия. На снимката се вижда, че в авиобазата в онзи момент е имало 8 палубни изтребителя Су-33 и един палубен изтребител МиГ-29КР – тоест по-голямата част на действащата авиационна група на авионосеца „Адмирал Кузнецов”.
БЛИЦ припомня, че авионосния крайцер излезе на поход в Средиземно море, имайки на борда си 10 изтребители Су-33 и 4 броя МиГ-29КР/КУБР (един МиГ беше загубен на 13 ноември).
 
Списанието цитира не назован „високопоставен британски офицер в Сирия”, който твърди, че по-голямата част от бойните полети по цели в Сирия се изпълняват от самолети Су-33 и МиГ-29КР от авиобаза Хмеймим, а не от „Адмирал Кузнецов”.
 
Публикуваната от списанието снимка е направена от спътник от серията SPOT на компанията Airbus Defence and Space, получена от френския Национален център за космически изследвания (CNES).
 
Причината за пребазирането на изтребителите от „Кузнецов” в авиобазата има логично обяснение. В публикация от 23 ноември БЛИЦ разказа за неприятния инцидент 10 дни по-рано. Излитайки от авионосния крайцер сутринта на 13 ноември, групата от три самолета МиГ-29КР/КУБР след изпълнение на задачите се насочила за кацане на кораба. Първият самолет кацнал успешно. При кацането на втория изтребител се скъсало второто въже на спирачното устройство (аерофинишьора), при това скъсаното второ въже се оплело с третото, което не можело да се използва. Самолетът обаче успял да спре, като се закачил чак за четвъртото въже.
 
Като цяло аерофинишьорът излязъл от строя и на третия самолет било наредено да изчака във въздуха на икономичен режим на двигателите, докато спирачното устройство бъде ремонтирано. Палубният екип обаче не се справил със ситуацията в краткото време и третият изтребител, баражиращ в зона за изчакване, изразходил всичкото си гориво и пилотът бил принуден да се катапултира.
 
Очевидно повредата се оказала по-значителна и палубните изтребители можели да се окажат почти блокирани на авионосеца. Затова през следващата седмица (13-20 ноември) командването на операцията в Сирия е взело решение да пребазиране на самолетите на брега. На авионосеца останали само два изтребителя Су-33 и един МиГ-29.
 
Впрочем всичко това има и положителна страна: самолетите сега се намират по-близо до района на бойните действия, ще могат да излитат и кацат за по-късо време, няма да ползват сравнително ограничените логистични ресурси на авионосеца.
 
Екип на БЛИЦ