Италия е една от страните в Европа с най-сериозен процент на „сивия сектор“ в икономиката и това се дължи на нежеланието на обществото да се възползва от картовите плащания. Пандемията, обаче, направи така, че тенденцията да се обърне, но въпросът е дали ще ефектът ще бъде траен.

Хазната отчита, че годишно от данъци се губят €109 млрд., което се равнява на 21% от приходите в държавата. Именно това кара премиера Джузепе Конте да мисли варианти, с които да накара обществото да промени навиците си.

Той предлага пред колегите си данъчна лотария, при която да предложи €50 млн. награда за хората, използващи кредитните си карти, когато пазаруват, пише Reuters. Но тази идея за сега остава нереализирана.

От март насам тенденцията осезаемо се обръща в полза на законната търговия, благодарение на коронавируса.

Отчитаме ръст на дигиталните плащания по време на изолацията. Мисля, че това се дължи на факта, че хората все по-често стоят настрана от парите и монетите, за да се предпазят от вируса“, казва Синция Ди Сиена - фармацевт от Рим с 13-годишен опит.

8 от 10 плащания по време на изолацията са се извършвали онлайн, отчитат в свое проучване от кредитната асоциация Assofin, фирмата за маркетингови изследвания Nomisma и социологическата група Ipson.

31% от италианците все по-често използват банковите плащания за своите покупки от пандемията насам, докато за миналата година процентът е бил едва 12,3, по данни на Европейската централна банка.

За сравнение - в САЩ 23% от хората пазаруват онлайн, в Германия са 18%, а във Великобритания само 16%.

В Еврозоната средно хората използват кредитните си карти в 16,6% от случаите, което означава, че през 2019 г. Италия е била една от страните с най-лоши показатели в това отношение.