Въпреки масираната държавна помощ световната автомобилна индустрия затъва все по-дълбоко в кризата. Ръководните босове в бранша също не виждат проблясък през следващите пет години, посочва Дойче веле.
Американската автомобилна индустрия е на прага на срива. В Япония през изтеклата година са били купени 3,2 милиона коли - колкото преди 34 години. Нараства натискът върху автомобилния бранш и в Германия. Нищо чудно, че топмениджерите от автомобилната индустрия в света гледат потиснати към бъдещето.
Според допитване на реномираното Дружество за икономически оценки мнозинството са на мнение, че до 2013 г. кризата няма да бъде изцяло преодоляна.
Ето какво казва представителят на дружеството Уве Ахтерхолт: "От години вече расте ценовият натиск върху фирмите-доставчици. Възможностите за намаляване на разходите са практически изчерпани. Това означава, че мнозина в автомобилния бранш са зле притиснати и просто не се вижда друг изход освен фалит, фузиониране или изкупуване от други компании."
Ахтерхолт очаква, че водещите марки като например Ауди, БМВ или Мерцедес в Германия ще си останат основен сегмент на автомобилния пазар, но купувачите все повече ще гледат цената: "Така нареченият евтин сегмент ще бъде значително по-силно акцентиран, което се отнася не само за цената на колата, но и за разходите по поддръжката й."
Въпреки актуалната остра криза, в световния автомобилен бранш се забелязват и известни обнадеждаващи признаци.
Допитването показва, че браншът залага големи надежди на Китай и Индия, а също така на Източна Европа и Латинска Америка: "Трябва да имаме предвид, че днес в Китай 3 от 100 души имат кола, докато в САЩ това число е 93. Това показва какъв огромен потенциал се крие в тези страни и те със сигурност ще подпомогнат автомобилната индустрия през идните години."
И още един резултат от допитването вдъхва надежда: на фона на световните развития германският автомобилен пазар бил доста стабилен, казва Ахтерхолт. Спадът в продажбите бил в сравнение с други страни много по-малък. /БЛИЦ