Пилоти от САЩ разкриха какви големи проблеми са имали с Боинг 737 МАХ
Катастрофата в Етиопия отне живота на 157 души и дойде 5 месеца след друг фатален инцидент със 737 МАХ в Индонезия, при който загинаха 189.
Федералната агенция на САЩ по безопасност на полетите обяви, че данните от самолета в Етиопия са много подобни от тези на самолета в Индонезия. Боинг казаха, че са се консултирали с федералната агенция и Националното бюро по безопасност на транспорта и са решили да спрат самолетите си.
Съединените щати бяха последната държава, която реши да спре полетите с пътническия самолет. Европейският съюз, Китай, Индия, Австралия и Канада вече бяха обявили мярката.
Пилоти в Съединените щати признават, че са имали проблеми със 737 МАХ. Самолетът бил нестабилен при излитане, като скоростта му на издигане се колебаела. Двама пилоти съобщили за проблеми с автоматичната система за предотвратяване на загуба на скорост поради прекалено голям ъгъл на атака.
Системата е нова и се вгражда за пръв път в 737 МАХ. Предназначена е автоматично да намали ъгъла на атака, ако прецени, че има опасност от загуба на скорост и подемна сила. Според пилотите, които се оплакали, системата ненужно наклонила носа на самолета и се наложило те да коригират ъгъла на атака.
След катастрофата в Индонезия, Боинг разпространи допълнителни инструкции как да се действа, ако данните от сензорите на системата за ъгъла на атака са грешни.
Междувременно стана ясно, че верните кутии на разбилия се в Етиопия самолет Боинг 737 МАКС 8 ще бъдат изпратени за анализ във Франция.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
0 Коментара: