Откакто през 2010 г. SpaceX стартира своята първа ракета Falcon 9, тази корпорация бавно, но сигурно пое своя път към върховете на космическата индустрия, пише Джей Бенет в Popular Mechanics. Според изданието, неотдавнашните договори, включително извеждането през май в орбита на спътник-шпионин на Националното управление на Военнокосмическото разузнаване на САЩ и планираното за август изстрелване на безпилотен самолет Х-37В, показват, че американското правителство започна да доверява на SpaceX товари от национална важност.
Вниманието на Пентагона е привлечено и от „относително ниската” стойност на старта на Falcon 9 – само $62 млн. Преди американските военни разчитаха на United Launch Alliance, съвместно предприятие на Boeing и Lockheed Martin.
 
В конгреса на САЩ е обсъждано възможното сътрудничество на корпорацията с държавата по проекти, посветени на изследването на дълбокия космос. Там вицепрезидентът на SpaceX Тим Хюз демонстрирал график за мястото на корпорацията в космическия пазар.
 
Според Хюз, през 2013 г. SpaceX заела едва 5% в доминирания от Русия космически отрасъл. Сега делът й възлиза на 45%, а през 2018 г. корпорацията разчита да получи „безумните 60 или повече проценти” от световния пазар.
 
През 1998 г. САЩ заемаха лидерско място, извеждайки 66 спътника. През 2011 г. този показател стана нула и Щатите изоставиха ресора на Русия и Франция. Сега SpaceX върна този многомилиарден пазар на САЩ.
 
Сега, когато ракетите SpaceX успешно се приземиха вече 13 пъти, стойността на старта може да стане още по-малка. Затова от компанията започнаха да се интересуват космически агенции и фирми от други страни, които търсят надеждни и достъпни по цена стартове, обобщава Джей Бенет.
 
Превод и редакция: БЛИЦ