Венеция оскъпява услугите си за туристите, които резервират визитите си за града в последния момент, съобщи вестник „Стампа“.
Посредством специален проект с името Venice connected градът на гондолите ще се опита да отдалечи посетителите в най-интензивните туристически периоди, когато не може да се диша от хора. Вместо това Венеция ще се стреми да ги привлече по време на т.нар.мъртви периоди.
За да внесе известно равновесие в туристическия поток, градската управа ще предлага по-евтини услуги за туристите, които доста по-рано са резервирали екскурзията си във Венеция. Тези туристи ще плащат по-малко за билети за параходчетата, музеите, галериите и дори за градските тоалетни.

Туристите last minute пък, които са организирали визитите си в града в последния момент, ще плащат повече.
Екскурзиите във Венеция ще могат да се резервират по специален сайт, на който туристите ще избират най-подходящия и съответно - най-евтиния период за посещение, по подобие на начина, по който се купуват нискотарифни самолетни билети.
Въпреки че Венеция е пълна с туристи по всяко време на годината, декември, януари и февруари се смятат за „по-леки“ месеци. Онези туристи, които я посетят през тези периоди, ще си купуват билети за параходчетата по 4,5 евро, а не по 6,5. Туристите last minute пък ще плащат билета по 7 евро.
Въпреки всичко Венеция няма да може да разреши проблема с туристите, които пристигат рано сутрин и си тръгват вечерта и които също са причина за препълването на града.
През миналата години Венеция бе посетена от 21,6 милиона туристи и 15 милиона от тях бяха еднодневни туристи. /Pronto Sofia