Основната верия за катастровата в Южна Франция е нещастен случай, предаде Reuters, като цитира изявление на вицепрезидента на Lufthansa за Европа Хайке Бирленбах. "На този етап ние заявяваме, че това е нещастен случай. Няма какво повече да кажем. Всичко останало са спекулации", е заявила Бирленбах на пресконференция в Барцелона.
Експерти обаче работят и по техническа версия - дефектен сензор, измерващ височината на полета. Абсолютно същият проблем се появил наскоро при полет на север от Памплона, Испания.<br /> <br /> Той бил на същата нискотарифна компания, но модел Еърбъс А321. Машината обаче има системи като на катастрофиралия днес самолет. Еърбъс със 109 пасажери започнал да пада от височина около 10 000 метра със скорост 1500 метра в минута. Пилотът обаче овладял бързо ситуацията, въпреки че сензорът не задействал предупредителната система.<br /> <br /> Предполага се, че същият проблем е настъпил (може би заради заледяване) и днес. Самолетът е изгубил около 10 000 метра височина за 10 минути между 10,31 и 10,41 ч. местно време. Вероятно през това време пилотите са се опитвали да върнат контрол над самолета или да го приземят. В Алпите обаче не са имали никакъв шанс и са се разбили на последната височина в скала. Те дори не са подали сигнал, гласи официалната версия. Предупреждението е дошло от контролната кула, която е загубила машината на радарите.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br /> <br />