Ежегодно 60 млн. рекламни писма и брошури във Великобритания се изпращат на … починали хора, съобщава британският вестник “Дейли Телеграф”.
Туристически и застрахователни компании, банки, магазини и най-различни други организации, предлагащи своите стоки и услуги чрез пощата, разпращат ежегодно около 6 млрд. рекламни писма. Данните са публикувани от компания, която се занимава с такава дейност в Обединеното кралство, но непосочена от изданието. “Различни предложения, които пристигат директно по пощата, могат да бъдат много полезни и навременни, но не и когато получателят е вече покойник. Подобни писма могат много лесно да напомнят на семейството за починалия и за загубата, която е трябвало да преживеят”, отбелязва прессекретарят ан компанията Ивлин Хамилтън. По думите й подобни послания могат да предизвикат напълно оправдани опасения, че личните данни на починалия се използват от мошеници. Във Великобритания вече съществува служба, която позволява “отписването” на починалия роднина от нежелана поща и проверка дали някой е използвал личните му данни за користни цели. Според експерти обаче директното изпращане по пощата като рекламен похват губи популяронстта си отчасти заради финансовата криза и поради факта, че рекламните писма по електронната поща излизат много по-евтино и не дразнят потенциалните клиенти. “По пощата приситгат и нежелани писма, макар че по електронната поща хората получават доста повеч спам. Но обикновените пощенски кутии за разлика от електронните засега не могат да отделят и изхвърлят рекламата”, казва Нийл Фишер, бивш маркетингов мениджър на компанията “Esure”. /БЛИЦ