Падането на Ту-154 в Черно море веднага след излитането от летището може да е било предшествано от екстремна ситуация на борда, например отвличане. Това твърди бившият началник смяна на главния център на единната система за организация на въздушното движение в Русия Виталий Андреев.
Пред РИА „Новости” той коментира, че при отказ на техниката командирът все пак би трябвало да е имал поне няколко секунди възможност да съобщи за това на диспечера.
 
„След излитането и кратия полет – около две минути, самолетът е изчезнал и не е предавал сигнал към земята за каквито и да е проблеми. Това говори или за това, че на борда е имало извънредна ситуация като отвличане или среща с някакво препятствие или друг подобен проблем”, твърди Андреев.
 
Той коментира и техническото състояние: „Ту-154 е много надежден самолет, те не падат просто ей така. От моята практика съм имал случаи, когато Ту-154 са се срутвали след отказ на работа на всички три двигателя или, например, кацане в тайгата на изоставена писта. Но дори и тогава е имало информация какво се случва преди инцидента на борда”, разкрива експертът.
 
„Лансираните до този момент версии за технически проблем, разбалансиране на кормилото или отклоняване от установената траектория на полета – по никакъв начин не биха могли да попречат на екипажа да предаде за това сигнал на земята. Значи там се е случило нещо наистина екстремно. От моята практика смея да твърдя, че такива ситуации са възможни при отвличане на самолета”, предполага Андреев.
 
И той, както останалите експерти, призовава да се изчака с разшифроване на данните от бордовите записвачи, които с точност до 99, 99% биха могли да обяснят какво се е случвало в пилотската кабина в момента на катастрофата. До момента обаче не се съобщава за намирането на черната кутия.

Превод БЛИЦ

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ