Самолетите МД-82 са остарели, но широко се използват по света
Боинг, която осигурява техническата поддръжка на тези самолети в цял свят, твърди на сайта си в Интернет, че машините са "тихи" и изразходват "малко гориво".
"Типичен самолет, чиято експлоатация е към края си", коментира Жерар Фелдзер, директор на авиационно-космическия музей в Бурже. Машините са сравнително големи замърсители на околната среда и доста шумни заради остарялата конструкция на двигателите. Малко по малко ги изтеглят от пазара и ги заместват с Боинг 737 и Еърбъс А320, добавя той. Често това са самолети втора и трета употреба, в смисъл, че са били препродадени поне веднъж на различни компании, посочва Фелдзер с уговорката, че възрастта на машините не е решаващ фактор. "Не може да се прави връзка между модела, възрастта и нещастните случаи. Това, че един самолет е стар, още не означава, че е по-опасен от други", изтъква експертът.
Европейските компании Сюисеър и Остриън еърлайнс бяха сред първите, лансирали серията МД-80. Днес най-много самолети от нея използва Америкън еърлайнс - общо 275 машини в цял свят, посочва на сайта си Боинг.
Според сайта на Спанеър компанията разполага с 36 самолета от серията МД-80.
В края на март Америкън еърлайнс бе принудена да анулира близо 600 полета с машини от тази серия, за да подложи самолетите на проверка след технически забележки, направени от службата за контрол върху гражданското въздухоплаване в САЩ - Еф Ей Ей, припомня АФП. /ДВ
Последвайте ни
0 Коментара: