ВВС на САЩ обявиха планове по модернизация на стратегическия бомбардировач B-52Н Stratofortress, съобщи американското издание The Drive в материала на Джозеф Тревитик „Air Force Offers First Details Of Future Plans For An Upgraded B-52J Bomber”.
 
Намеренията са огласени от ръководителката на програмата по управление на жизнения цикъл на бомбардировачите В-1 и В-52 полковник Ланс Рейнолдс в авиобазата Тинкер в Оклахома, където се намира центърът за обслужване на всички В-52.
 
Голяма програма за обновление включва инсталиране на самолета на по-мощни и икономични двигатели, подобряване на енергоснабдяването на бордовите системи и други подобрения, които ще продължат срока на експлоатация на бомбардировача поне до 2050 г. По такъв начин „небесният патриарх” В-52 Stratofortress, полетял за първи път през 1950 г., ще стане първият в историята самолет, чийто срок на бойна служба ще достигне столетие.
 
На модернизация ще бъдат подложени около 60 броя В-52Н, построени през 1960-1962 г., които след това ще получат индекс B-52J.
 
Главното в новата версия ще са двигателите, които ще са с 20% по-икономични от своите предшественици, което ще увеличи далечината на полета и електромрежата ще получи над 400 киловата за захранване на цифровите системи за управление на самолета и неговото оборудване.
 
Отдавна назряла потребност е „стъклената кабина” за екипажа. Сега на приборния панел в пилотската кабина има само два малки многофункционални дисплея, поставени през последното десетилетие. Другата информация летците я събират от уреди с циферблати. Замяната на аналоговите прибори със съвременни екрани ще намали натоварването на летците, ще подобри обмена на информация, навигация и насочване, както и системата за диагностика на бордовите системи.
 
Обмисля се нова система за защита от противниковите средства за ПВО: прехващачи на ракети, по-мощни и „по-хитри” инфрачервени капани или електромагнитно оръжие за поразяване на приближаващи ракети.
 
От модернизация се нуждае и крайно сложната система за катапултиране на екипажа. Сега двама от петчленния екипаж се изхвърлят надолу, което е опасно на малка височина, особено при излитане и кацане.
 
Превод и редакция: БЛИЦ