Фармацевтичната индустрия трябва да обявява цените на лекарствата в рекламните клипове, хвалещи качествата им, предлага правителството на президента Доналд Тръмп, за да предизвика намаляване на цената на лечението в Съединените щати, предаде Франс прес. Сега фармацевтичните лаборатории са длъжни да обявяват в рекламните клипове само вторичните ефекти на лекарствата, но не "отражението на покупката им за вашите портфейли", се казва в съобщение на министерството на здравеопазването, което е на мнение, че "болните заслужават повече прозрачност".

Министерството напомня, че десетте най-рекламирани лекарства в САЩ имат цена от 535 до 11 000 долара месечно. "Хората трябва да знаят колко струва дадено лекарство и колко ще им струва лечението, преди да застанат пред касата в аптеката", обяснява министърът на здравеопазването Алекс Азар.
 
Цената на лекарствата е "финансова пропаст" за мнозина американци, защото в САЩ няма система за обществено здравно осигуряване, подобна на тези в Европа, при които има орган, упълномощен да преговаря с фармацевтичните лаборатории. Те определят свободно цените в зависимост от търсенето и предлагането.
 
През 2016 г. разходите за здраве в САЩ са се увеличили с 4,3% и са достигнати 3300 млрд. долара или по 10 500 долара на човек, добавя АФП.