Китайски учени призоваха за ускоряване на разработването на ядрени оръжия и тежки ракети носители за унищожаване на астероиди, заплашващи Земята.

Ефективен начин за защита срещу опасни обекти в орбита бе описан в South China Morning Post (SCMP).

Според група изследователи, ръководени от Чжан Хъ, заместник-главен дизайнер на междупланетната станция Chang'e-3 за изучаване на Луната в Пекинския институт за проектиране на системи за космически кораби, в случай на приближаване на голям астероид до Земята, само ядрено оръжие могат да спасят планетата.

Учените подчертаха, че рискът нашата планета да се сблъска с голям астероид е по-голям, отколкото се смяташе досега. Астрономите са открили около 30 000 астероида, но те може да са само върхът на айсберга, пише БГНЕС.

Тяхното проучване отбелязва, че някои потенциално опасни астероиди не могат да бъдат открити, преди да влязат в атмосферата. Изследването цитира Челябинския метеорит като пример, който бе открит едва в земната атмосфера.

Следователно човечеството трябва да може да изстреля ядрени бойни глави в космоса в рамките на 7-30 дни.

За да бъдат успешни такива мисии, средствата за доставка на ядрено оръжие не трябва да се отклоняват от целта с повече от 100 метра.

Според изчисленията на учените, ако до сблъсък с голямо небесно тяло остава по-малко от седмица, изстрелването на ядрени бойни глави към астероида ще бъде единственият начин да се предотврати сблъсък.

В този случай обаче бойна глава от един мегатон ще бъде достатъчна за защита само от обект с диаметър по-малък от 50 метра.

Изследователите подчертаха, че в момента нито една държава в света не може да изстреля ядрени оръжия в дълбокия Космос.

Друга трудност за реализацията на проекта ще бъде сглобяването и зареждането с гориво на свръхтежки ракети-носители, което изисква значително време. По-надеждно решение може да бъде поставянето на ядрени оръжия в Космоса в една от точките на Лагранж.

Оръжията в тази област ще намалят времето за реакция на човечеството при заплаха.

През юли стана известно, че Европейската космическа агенция е започнала подготовка за мисията Rapid Apophis за космическа безопасност (Ramses), която включва изучаване на близкия до Земята астероид Апофис. Окончателното решение за изстрелването ще бъде взето през 2025 г.