Южноафрикански учени откриха доказателства за хипотезата за сблъсък на Земята с комета или астероид преди 12,8 хиляди години. Мощният удар довел до климатични промени на планетата. По това време много видове животни изчезнали, пише Phys.org.

Скални проби били извлечени от торфени находища в южноафриканската провинция Лимпопо и щателно проучени от учени. Пробите разкрили невероятно високи концентрации на платина, която често се намира в космическите тела.

Това, според изследователите, е доста сериозен аргумент в полза на факта, че голям космически обект (астероид или комета) се е сблъскал със Земята. Предполага се, че небесното тяло е паднало преди 12,8 години в Северна Гренландия, където учените открили кратер с диаметър 31 км.

Ако е вярна тази хипотеза, тогава връзката между установеното време на сблъсък на небесното тяло и началото на охлаждането в късния Дриас (10 730-9700 г. пр. Н. Е.) става логична.

В резултат на удара саждите и прахът попаднали в атмосферата, разпръснали се по цялата планета. Високи концентрации на платина са открити в скални проби в Гренландия, Мексико, Евразия, Северна Америка и Чили.