В началото на 1992 г. започва строителството на метрото в руския град Омск. 26 години по-късно местните власти решават да замразят проекта, поради липса на пари. В същото време обаче управляващите отпускат значителни средства на друг ключов за Русия проект, а именно мостът между Черно и Азвоско море.
До момента за процеса на консервиране на подземната железница на Омск са отделени едва 80 млн. руски рубли (каква е вложената за изграждането сума не се уточнява), а за строежа на Кримския мост между двете морета вече са похарчени 300 млрд. руски рубли.



Какво ще стане с вече прокопаните тунели под Омск? Властите обмислят вариант, при който по тях да пуснат лекотоварен транспорт, като например трамвай. Ямите, които вече няколко години зеят из централните улици на руския град ще бъдат зарити с пръст и върху тях ще бъдат посадени дървета. Консервирането на метрото ще отнеме няколко години и ще струва 400 млн. рубли.



Не само подземната железница на Омск страда от амбициозния проект за строеж на мост между Черно и Азовско море. Наскоро беше замразен и строежът на Новосибирския четвърти мост над река Об. Парите за него отидоха за строителството на моста над Керческия проток.