Европейският парламент ще обсъди отново промените в правилата за дейността на международните превозвачи. Това се съобщава в сайта на парламентарната комисия по транспорт. Предвижда се комисията да заседава извънредно днес, за да подготви текстовете за гласуване в пленарна зала в сряда. Заради многото поправки по плана "Мобилност" миналата седмица председателят на ЕП Антонио Таяни свали текстовете от дневния ред на депутатите в Страсбург.

Ако спорните поправки минат в транспортната комисия,  пактът "Мобилност" ще бъде гласуван в пленарната зала. Това сочи програмата на ЕП за сесията на 3 и 4 април в Брюксел.  Ако тогава гласуването на първо четене бъде успешно, то ще очертае становището на ЕП в преговорите с председателството на Съвета на ЕС и Европейската комисия. Едва когато тези тристранни преговори завършат с успех, ЕП ще трябва да гласува промените и на второ четене. Очаква се, ако тази седмица гласуванията не доведат до напредък, въпросът да остане за евродепутатите от следващия парламент, избрани на предстоящите избори през май, предава Канал 3.

Миналата седмица премиерът Бойко Борисов писа на колегите си в Гърция, Испания, Ирландия, Португалия, Словакия и Хърватия, както и на лидерите на партии от ЕНП от тези държави, с молба да подкрепят усилията на българските евродепутати за удължаване на срока за дебати по пакета "Мобилност".

Сред спорните въпроси е нормалната седмична почивка, намалената седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа да не се ползва в превозно средство, а в други подходящи спални и санитарни условия. Такова настаняване следва да бъде осигурено или платено от работодателя или да бъде в дома на водача или на друго място по избор на водача.Освен това т.нар. каботаж трябва да се извършва до три пъти в рамките на седем дни. Каботаж е определение за дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано. След като веднъж са извършени три каботажа за седмица, се предвижда въвеждането на "срок за охлаждане" от пет дни, преди отново камионът може да бъде използван по същия начин в същата държава. Собствениците на фирмите за превоз трябва да осигуряват на водачите възможност да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!