Ярките и лъскави обувки повдига настроението и повишава активността на възрастни хора, които се придвижват трудно, смята Такао Сого, президент на японската компания "Tokutake Industry Co" от град Сануки в префектура Кагава.
Убедеността на бизнесмена се базира на собствения му опит: компанията му търгува успешно с ярки обувки за баби и дядовци вече 14 години, продавайки всяка година половин милион чифта в Япония, Китай и Южна Корея. Сого, който е бивш производител на ръкавици, чул от познат собственик на дом за стари хора, че клиентите му се движат малко заради липсата на удобни и привлекателни обувки. Запален от желанието да реши този проблем, той в продължение на 2 години проучвал над 500 възрастни и открил, че те често имат нужда от обувки с различен размер за десния и левия крак. Освен това потенциалните клиенти, особено жените, заявили, че искат да носят нови изящни обувки, тъй като им писнало от традиционните "бабешки" цветове като кафяво и черно. В продукцията на компания "Токутаке" са представени предимно червеният и синият цвят. Сого се гордее с фразата, чута от жена преди стогодишнината й: "искам да ходя в тези цветни обувчици до смъртта си. С тях се чувствам щастлива". /ИТАР-ТАСС