Експерти измериха рентгеновото лъчение в момента, когато черната дупка тъкмо поглъща звезда.

Поради това те успяха да установят, че този обект всъщност е неуловима черна дупка. Тя има средна маса и действа като междинна връзка между свръхмасивни и леки обекти.

Подобно откритие ще помогне на учените да определят точно как супермасивните черни дупки стават толкова големи, съобщава Sciencealert.

Експертите предполагат, че обекти със средна маса могат да се появят във Вселената доста често, но по някаква неизвестна причина те се отклоняват, така че тяхното фиксиране е проблематично.

Ан Заблудов от Държавния университет в Аризона, който се намира в САЩ, казва, че са проучили подробно открития сигнал. Поради това експертите имат по-добро разбиране за природата на неуловимите черни дупки, които могат да присъстват в огромен брой директно в нашата галактика.

Досега границите между средни и свръхмасивни обекти не са ясно установени. В същото време е възможно да се установи, че неуловимите черни дупки се усещат, след като звезда се приближава до тях на доста малко разстояние. Черната дупка започва да привлича обекта с невероятна сила и в резултат се разкъсва на няколко части. Това води до много ярък изблик на светлина.