Ако стомахът ви започне да къркори само като видите ярките букви на логото на McDonald's, не се притеснявайте. И не обвинявайте вкуса на картофките им за това. Всичко е въпрос на психология и е свързано с цветовете на логото на компанията.

Червените и жълтите цветове не са избрани случайно, и не, не защото изглеждат добре с лицето на клоуна на Роналд Макдоналд. Всъщност е свързано с науката. Червеният цвят стимулира и се асоциира с активността. Той също така увеличава сърдечната честота, както и апетита. Жълтият цвят се свързва с щастието и е най-видимият цвят на дневна светлина. Затова знакът на McDonald's е толкова лесно да се види на претъпкан път.

Мозъкът обработва цвета преди думите или формите, затова веригата за бързо хранене избира тези два цвята за логото и марката си. Червеното и жълтото ви карат да чувствате глад, насърчавайки ви да купите продуктите, които продават, като същевременно да се чувствате щастливи.

McDonald's започна да използва тази цветна философия, за да повлияе и да промени начина, по който хората понастоящем мислят за марката. Много франчайзи в Европа обаче включват и повече зелено в надписите на магазините и интериорния дизайн, защото се свързват с природата и екологичността - нещо, за което McDonald's беше критикуван, че не се ангажгажира.

Компанията работи да стане по-устойчива, като използва екологично охлаждане и превръща използваното масло в биодизелово гориво.

Така че следващия път, когато минете покрай McDonald's, не се изненадвайте, ако ви бъде трудно да се съпротивлявате и влезете за бургер и кола.

Просто се сетете за логото им.