Изследването VITAL, в което участват 25 000 души, е установило, че при хора над 50 години, които приемат определена доза от един популярен витамин дневно, теломерите - защитните краища на хромозомите, се скъсяват три пъти по-бавно.
Резултатите са сравнени с данните при тези, които получават плацебо. По същество, в продължение на четири години наблюдение, вместо „четири години клетъчно стареене“, участниците „остаряват“ само с около една година.
Доказателствата са публикувани в The American Journal of Clinical Nutrition и се основават на факти от подпроучването VITAL, което се провежда съвместно с учени от системата за здравеопазване на жените в Масачузетс, Бригъм, и Медицинския колеж на Джорджия. В проекта са участвали над 25 000 американци: жени и мъже на 55 и повече години.
Кой е този витамин, който доказано забавя стареенето вижте на Zdrave.to