Елена Петкова разказа в социалната мрежа Фейсбук случка с неин роднина - пенсионер, нуждаещ се от животоспасяващо лекарство за диабетици.

Мъжът е посетил денонощна аптека във Велико Търново и е обяснил на фармацевтите, че има електронна рецепта и би искал да закупи предписаната му опаковка от лекарство. Младо момче на едно от гишетата започнало да проверява на компютъра и заявило, че го няма в системата.

"Господинът е обяснил, че има изписана електронна рецепта, но не си спомня датата на издаването и единственото, за което си спомня е, че е от началото на месец декември. Тъй като личния му лекар е от друго населено място, е искал да му се обясни какво да направи, тъй като е сигурен в наличието на електронната рецепта", разказва Елица.

Жената твърди, че фармацевтът е реагирал остро и е заявил, че не може да направи нищо, защото не е хакер. Освен това, твърди Елена, фармацевтът отпратил пенсионера в друга аптека - там да си търси лекарството.

"След това арогантно държание на продавача-бездушник, човекът е казал нещо на висок тон и вместо да направят отново опит да влязат в системата, възрастна фармацевтка е казала, че ще извика полиция! Защо? Срещу пенсионер-диабетик, който иска само човешко отношение?", пише Елена.

Елена Петкова е на мнение, че системата за електронни рецепти е "счупена", а човешкото отношение - то липсва, пише glasnews.bg. 

"Човешкото отношение липсва и арогантността работи с пълна сила. Явно е също, че компютърната компетентност на младия фармацевт-продавач е под всякаква критика и явно се нуждае от допълнително обучение. За сведение - в друга аптека се справиха безпроблемно и то без хакерски умения! Явно наглостта и арогантността към клиентите в тази аптека са на почит, както и желанието да отблъскват клиентите!", завършва публикацията си тя.

Разказаната от жената история провокира буря от коментари - някои потребители на Фейсбук подкрепят написаното от нея, а други са на мнение, че в този случай не е редно вината да се прехвърля на фармацевта.

"За жалост от въвеждането на промените с електронните рецепти има доста неща, които не функционират правилно и то не заради нас “фармацевтите-продавачи”. Доста, да не кажа всички от електронните рецепти, които въпреки че са изписани многократно, не излизат, като такива.

Това не е заради нас или лекарите. Факт, че за да влезеш в дадена рецепта, трябва да знаеш точна дата, за разлика от тези по НЗОК. Ако рецептата е взета веднъж, шансът да излезе отново клони към 0.

Никой няма полза в това, да връща пациента. Повярвайте, на всички ни се създават допълнителни усложнения (фармацевт/лекар/пациент). Вече, за да се даде антидиабетно лекарство, задължително трябва да има електронна валидна рецепта, което е в сила от няколко месеца. Антибиотиците ги направиха да могат и на бяла рецепта с валидност 30 дни.

Да коментирате компетентността на колегата, бих казала, че е малко излишно. Както и когато вие искате да получите уважение, да се отнесете по същия начин. При подобен проблем - решението ви е да помолите личния лекар понеделник да пусне нова електронна рецепта и казусът ви ще бъде решен.

Ако все пак имате още въпроси - с радост ще ви отговоря", написа в секцията за коментари Николета Брайнова.

"Неприятна ситуация в тази аптека имах и аз - и това не касаеше електронна рецепта. Аптекарката се държа грубо и не призна, че грешката е нейна", коментира Стефка Методиева.

"Същото ми се случи и на мен. Нямах Сиофор за неделя и личният ми лекар не е на работа. И така втори ден съм без лекарство - въпреки че видяха, че го употребявам", написа Алекси Пинев.

"За жалост много хора загубиха мярката на човечност и професионализъм", категорична е Силвия Александрова.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук