Експерт разкри защо на Кацаров и сие не им се получава да мотивират хората да се ваксинират
Хвърлят се някакви изображения с текстове, и виждаме бурна и подигравателна реакция от страна на аудиторията, заяви доц. Александър Христов
Министерството на здравеопазването на Франция разпространи видео, което докосна сърцата на мнозина. И то още на 9 юни, когато започна разхлабването на мерките.
Германия също подготви видеа, които целят да покажат свободата, която дават ваксинациите. Има и официален хаштаг - щитовете горе.
Съседна Сърбия също има информационна кампания, насочена основно към спазването на мерките, най-вече дистанция.
Република Северна Македония залага на кампания под мотото "За моментите на щастие - ваксинирайте се".
А българското здравно министерство публикува в социалните медии снимки, които станаха обект на хиляди подигравки от интернет потребителите.
Специалистът по маркетинг и пиар доц. Александър Христов смята, че липсва проучване за мотивите, които карат хората да не се ваксинират.
"Има един основен фундаментален проблем и той е, че няма никаква връзка между тази кампания и мотивите, които биха спирали хората да се ваксинират", каза пред България Он Ер доц. Александър Христов.
А липсата на стратегия води и до този резултат.
"Хвърлят се някакви изображения с текстове, и виждаме бурна и подигравателна реакция от страна на аудиторията", добави специалистът по маркетинг.
За кратко разпространените колажи събраха десетки хиляди реакции и коментари. Според специалиста кампанията трябва да е ясна - да оборва страховете и да дава мотивация. А заради особеностите на народопсихологията, трябва да се обясни и защо ваксините не са опасни.
"Доста сериозна група от хора не са антиваксъри, на тях им трябва информация, за да ги убедят да го направят. И тя не е - с ваксина може да отидеш на кръчма", предлага доц. Христов.
Здравното министерство направи и томбола за ваксинирани и до дни ще се изтеглят и победителите, които ще получат 102 смарт часовника.
Последвайте ни
4 Коментара: