Подходът за присъствено обучение в училище в условията на масово тестване за COVID продължава и след зимната ваканция, заяви в "Говори сега" министърът на образованието Николай Денков. Масовото тестване остава в областите със заболеваемост над 250 на 100 000 души.

След встъпването в длъжност на новия кабинет Николай Денков е провел две срещи с новия министър на здравеопазването Асена Сербезова. Образователният министър е обяснил необходимостта от предвидимост в случай на ново затваряне на училищата - ако се спре присъственото обучение, да има ясен план при какви условия децата се връщат в клас.

Денков напомни, че решението дали учениците ще учат присъствено и при какви условия се взима от министъра на здравеопазването в зависимост от епидемичната обстановка.

В проектобюджета за догодина министърът на образованието е поискал средства за увеличение на учителските заплати, така че те да са в рамките на 120%-150% от средната работна заплата. Според него това е изключително важно, тъй като в момента има смяна на поколенията сред учителите и младите кадри трябва да се задържат.

От МОН ще опитат да подобрят условията за работа на учителите и с повишаване на квалификацията им. Ще се акцентира върху употребата на новите технологии в клас, работата с деца със затруднения или със специални образователни потребности, както и адекватна реакция в случаите на агресия.
Николай Денков е препоръчал сгрешената задача от олимпиадата по математика да се извади от оценяването и да няма тежест. Според него само така ще се осигури равнопоставеност между всички участници.

Той изтъкна, че към момента не се налага промяна в материала за матурите заради времето, прекарано в дистанционно обучение.
Министърът на образованието ще обсъди с ректорите на висшите училища възможности за облекчаване на повишените режийни разходи в университетските общежития. Според Денков един от вариантите е университетите да ползват държавната помощ за високите цени на тока за небитовите потребители.

Предстои и преструктуриране на администрацията на министерството на образованието, от което ще стане ясно дали във ведомството има нужда от още съкращения.