БЛИЦ и през юни е № 1 сред новинарските сайтове в България (ТАБЛИЦА)
БЛИЦ продължава да бъде най-четеният и посещаван новинарски сайт в България, сочат данните на световни броячи
Световната броячка на посещаемостта на сайтовете SimilarWeb също отново извежда на БЛИЦ на второ място сред всички български сайтове, непосредствено след електронната поща АБВ.
В топ 50 на всички интернет сайтове за България на SimilarWeb от новинарските сайтове са включени:
13. Blitz.bg
14. Dir.bg
17. Sportal.bg
27. Fakti.bg
28. Vesti.bg
34. 24chasa.bg
36. Gong.bg
41. Dnes.bg
45. Nova.bg
49. Dnevnik.bg
50 Dariknews.bg
Глобалният брояч alexa.com, който е на гиганта в електронната търговия „Амазон”, следи трафика без никакви регистрации, анкети, кукита и т.н, като обновява данните постоянно. Затова се смята за еднакво безпристрастен към всички сайтове в България и българското интернет пространство, обитавано и от сънародниците ни в чужбина.
В топ 20 на българските сайтове в актуалната класация на alexa.com има само 2 чисто новинарски сайта и 1 портал.
15. Vesti.bg
18. Dir.bg
19. Blitz.bg
В топ 50 на alexa.com на съответните места са още 5 новинарски сайта, както и два спортни:
31. Gong.bg
36. Sportal.bg
38. Nova.bg
42. Dnes.bg
45. 24chasa.bg
46. Fakti.bg
50. Dnevnik.bg
А ето какво сочат и данните на Гемиус за юни 2019. В тази таблица с топ 25 новинарски сайта в България са дадени 3 от десетина основни показателя: уникални потребители, отворени страници и посещения. Вижда се че в основната категория отворени страници БЛИЦ е без никаква конкуренция. На челни позиция е и по посещения.
Трябва да се знае, че реалните/уникалните посетители се определят след като на месечна база се изчистят посетителите от чужбина (обикновено те са около 1/5) и повтарящите се реални посетители, които са в пъти повече от уникалните, както и импресиите от прочетените от тях страници.
Тези преизчисления се правят предимно за информация на рекламодателите, за да им послужат при планиране на месечни кампании. Затова има таблици и на седмична база. Има и дневни отчети, които сочат колко наистина реални посетители влизат в даден сайт в конкретния ден.
Така сайт, който има много по-малко реални посетители/потребители на дневна база, при месечния отчет може да има малко повече неповтарящи се такива - т.нар. уникални. Т.е. 10 души през целия месец може да са влезли само веднъж в даден сайт, но се отчитат като 10 уникални. И пак 10 души може да са влизали всеки ден като реални посетители в друг сайт, но в отчета ще бъдат пак 10 уникални, а не 300, колкото са били реалните им влизания в сайта през юни - например 30 х 10 = 300.
Тези тънкости не се знаят от широката аудитория и се използват от някои сайтове да се самопробутват по-нагоре в класациите, използвайки категорията реални потребители.
Разбира се показателят уникални (реални) посетители е важен, но предимно като делител във формулата, която определя ключовия показател - честота на посещенията.
Естествено,че освен тази има и класации по брой отворени страници, по посещения, по брой посещения от 1 потребител, по време, прекарано от 1 посетител/потребител в сайта, по брой разгледани страници от 1 посетител и т.н. Общо 10 критерия като световните броячи акцентират върху броя на посещенията и броя на отворените страници. По тези два и още 6-7 други показатели БЛИЦ е неоспорим и несменяем лидер сред новинарските сайтове вече години наред.
Уникално за България е и постижението на БЛИЦ по такъв показател, изтъкван от Google Analytics, като степен на отпадане. Той отчита посетителите в даден сайта, които са влезли да прочетата 1 информация и са останали вътре да четат още една или няколко други.
За оптимален резултат тук се приемат 50%, а при БЛИЦ този показател е около 70% и повече. Това означава, че 70% от реалните посетители в БЛИЦ остават да четат и други новини и не бързат да излязат от сайта - т.е. има много интересни четива за различните категории потребители. Така по този и други ключове показатели, за които стана дума по-горе БЛИЦ продължава да е №1 след новинарските сайтове и през юни 2019 г.
Последвайте ни