След изследване беше оповестено, че варовикови скали е било недопустимо да се влагат при ремонта на пътя край Своге, където автобусът се обърна и загинаха 17 души. Според експерти четири пъти по-евтини са варовиковите материали в сравнение с други.

„Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с една обикновена с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, работил по виадуктите на "Витиня", предава Нова тв.

Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т.нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.

„Във всички опасни участъци в България, които са много, трябва да има такова нещо”, допълни той.

Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.

„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.

Като пета причина той изтъкна субективният фактор.

„Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, на мнение е Жиянски.

По думите му заради това са нужни регулярни курсове за шофьорите.

„При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, обясни в „Здравей, България” експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.