Емил Димитров-Ревизоро, председател на комисията за наблюдение на приходите агенции и борба със сивата икономика, в разговор с Илиана Беновска в предаването „Беновска пита“ по „Радио К2“ и „Канал 3“.
 
„Вие лобист ли сте на големите производители и вносители на горива в България", попита Беновска.

„Миналият вторник в България дойдоха всички световни вериги, които оперират на българския пазар, всички български търговци, които оперират и са регистрирани и всички казаха, че искат по-скоро законът да влезе в сила. Лобист съм на тези, при който премиерът Борисов отиде да говори за цените, за касовите бележки, това е легалният бизнес, който е регистриран. Това са около 4000 обекта. Учредихме земеделците да зареждат горива", обясни Ревизоро.

„Големите акули в горивата колко данъци внасят в България и как се разпределят пропорционално количеството и инвестициите", попита Беновска.
„Държавата е решила, че трябва всички, когато влизаме в ЕС да натрупат запази, които държавата не е купила. Държавата е решила всички производители и вносители около 200 фирми, щом внасяш в България горива, си длъжен да закупим за своя сметка 60 дневни запаси и да ги съхраняваш под контрола на държавен резерв и военновременни запаси. Това е между 600 млн и 1 млрд.лева годишни, които вместо държавата да ги е закупила и да съхранява тези горива, тя е натоварила бизнеса той да ги купи и съхранява. Бизнесът на едро е длъжен да го направи, иначе ще му вземат лиценза", отговори Емил Димитров-Ревизоро.

„Не могат ли големите вносители да оспорят тази норма", попита Беновска.

„Не искам да защитавам големите, но без тях няма да има горива в България“, допълни Ревизоро.

„Защо едрият бизнес не реагира, че е обвързан комулативно един милиард“, попита Беновска.

„Те ги плащат и ако не изпълняват това условие държавата им взима лиценза. В началото държавата смяташе, че ще има пари да купи 45 дневни запаси по изискванията на ЕС за 90 дневни и натовариха бизнеса с 45 дневни. През това време се навъдиха едни ромски фирми, които работят една година и като дойде време за резерва ги няма. ЕС ни натисна и държавата взе Соломоновско решение да натовари бизнеса със 60 дневни запаси. Всяка сутрин камионите отиват при големите, пълнят от тях и после си делят комисионните. Има десетки складове, от които се зареждат горива. Има камиони, които зареждат оттам и карат към бензиностанциите. На легалните вериги всички камиони са с изправни броячи, разрешителни и застраховка. Има едни, които са малко на кантар. Малко са стари, не са им заверени броячите, искат да работят, но нямат пари за нови камиони“, отговори Емил Димитров-Ревизоро.
„Защо те позволят такива неизправни субекти да зареждат", попита Беновска.

„И аз това питам. Къде е ДАИ? Около 1000 камиона са забравили да се регистрират. Следващата седмица ще покажа камион-млекарка, обаче пригоден за горива, водоноска“, отговори Емил Димитров-Ревизоро.  

„Да отидем към „дребните риби". В едно предаване на колегата Патарински Симо Симов, представител на Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива, заяви следното: „Благодарим на Валери Симеонов за неговото съдействие и че ни каза да си отстояваме правата, иначе няма кой да ни чуе и че ни научи да стачкуваме", попита Беновска. И допълни: „Преди две седмици в един коментар попитах Валентин Златев, управляващият „Лукойл", дали не се опитва да отнеме правото, дадено чрез избори на министър-председателя Бойко Борисов да управлява държавата. Г-н Златев май малко ми се разсърди. Дали пък Валери Симеонов сега не се опитва да заеме властта от Борисов, без да е получил това право на избори, учейки малките на бунтове“.  

„Докато Валери Симеонов е бил вицепремиер е обучавал тези хора как да правят стачки срещу премиера. Аз съм много изненадан. Да си член на МС, да си заместник на премиера и да ги обучавал как да правят стачки срещу собствения ти премиер. Не знам как да го коментирам, може премиерът да го е помолил“, заяви Емил Димитров-Ревизоро. Той допълни, че парите са в горивата и цигарите, а не в данък шум. Ревизоро каза, че в протестите участват роми, на които им се дават сандвичи, че ги пазят да не се загубят по улиците, как един депутат с печатница, който не е от опозицията, им раздава плакати. „Имаше доста тъмни на цвят деца, които ги носеха на рамене. Аз попитах Валери Симеонов дали това е собственикът на „Ром ойл", който е дошъл с автобус по потник от морето. Тези хора нямат бензиностанции. Те са дошли за масови, което се виждаше по снимките", отговори Емил Димитров-Ревизоро.

„Не се ли пресякоха две оси на мерене на бъдещи гласоподаватели в спора за горивата, първо за европейските избори и второ на изборите за местна власт", попита Беновска.

„Цялата минала година го отлагаме и с още 6 месеца. Но да не стане идваме в изборна година на борба за всеки глас и лев. Сега като дойде изборната година, ние го искаме, ама не сега, ако може да го забравим до след изборите и преди отпуската на депутатите“, отговори Емил Димитров-Ревизоро.

„Вие някога имали ли сте току-що предхождаща фирма, за да сте наясно какви са проблемите при стартиращия бизнес. Давате ли си сметка, че всички тези представители на големите вносители на горива в България са част от големи световни мастодонти, те по презумция са обезпечени, идвайки тук. Емил Караниколов, министър на икономиката, категорично каза, че отлагането на закона не е по политически причини, а е поради желанието на още участници в този процес от  рода на БМГК, КСБ, да могат да постигнат същите ведомствени бензиностанции, които разрешихте за земеделците. Не обвинявайте правителството, че иска да спре закона", попита Беновска.

„Законът не е съвършен. Голямата гилдия плаща всяко едни зареждане в НАП. Ние искаме да постигнем това, което е на нормалните бензиностанции, към другите. Има една категория, която твърди, че хем е на дребно, хем на едро, но да няма ангажименти към държавния резерв. Не сме забранявали на земеделците да се зареждат, искаме само изнурителен уред“, отговори Емил Димитров-Ревизоро.
 
„Кой внесе този закон всъщност и защо няма оценка за въздействие и прогнозни очаквани резултати как ще се увеличи прихода към фиска след регистрацията на малките“, попита Беновска.

„Законопроектът, който МС онзи ден внесе, за отлагането, къде му е оценката на въздействието и прогнози колко ще загуби бюджета“, отвърна Емил Димитров-Ревизоро.

„Защо не поискахте оценка на въздействие между първо и второ четене“, попита Беновска.
„Бързаше се, можех да го забавя с един месец и тогава да кажат, че съботирам закона. Благодаря на Данаил Кирилов, той много помогна внесеният законопроект да придобие един много добър вид и редица браншове да получат облекченията , които искаха, включително малките бензиностанции да се вписват безплатно“, отговори Емил Димитров-Ревизоро.
„Каква е Вашата задача тази седмица“, попита Беновска.

„Моята задача е да извика целия легален транспортен бранш, редовни камиони да работят с редовни уреди“, завърши Емил Димитров-Ревизоро. Той си стисна ръката с Данаил Кирилов, шефът на правната комисия, който също участва в предаването „Беновска пита“ с водещ Илиана Беновска по „Радио К2“ и „Канал 3“ на 3 февруари 2019 година.